joi, septembrie 21, 2023
spot_imgspot_img

Încă un pas înainte pentru autorizația de construire a metroului Gara de Nord – Gara Progresul

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat zilele trecute Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru linia M4 de metrou, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul. Este încă un pas înainte pentru autorizația de construire a metroului Gara de Nord – Gara Progresul.

Conform proiectului, se instituie zona de protecţie şi siguranţă a Liniei M4 de metrou, tronson Gara de Nord-Gara Progresul. În zona minimă de protecţie a metroului este interzisă amplasarea oricăror construcţii provizorii sau definitive. Totodată, în zona minimă de siguranţă a metroului este obligatorie solicitarea acordului de construire la amplasarea oricăror construcţii noi civile sau industriale, inclusiv pentru plantarea de arbori, potrivit Agepres.

PUZ e obligatoriu pentru lucrări

În vederea emiterii autorizaţiei de construire, pentru staţii şi interstaţii, „sunt necesare în mod obligatoriu” întocmirea de documentaţii de urbanism tip PUD/PUZ conform legii, pentru amplasamentele situate în zone construite protejate, iar pentru restul amplasamentelor aferente traseului de metrou se va solicita avizul arhitectului-şef al Municipiului Bucureşti. „Astfel, se vor identifica soluţii de amenajare peisagistică şi arhitectural-urbanistică şi se va studia imaginea urbană pentru toate obiectivele supraterane propuse”, prevede actul normativ.

Traseul liniei M4 de metrou Lac Străuleşti – Gara Progresul, Tronson Gara de Nord – Gara Progresul, are 13 staţii şi un depou suprateran, plus staţia Gara de Nord 2, existentă. Traseul va avea aproximativ 10,84 km şi reprezintă o continuare a Magistralei 4 existente, Depoul Străuleşti – Gara de Nord, iar conexiunea se va realiza în stația Gara de Nord 2.

Suprafaţa ocupată pe raza Sectorului 5, a continuării Magistralei 4, va fi cea mai mare din proiect.

După staţia Gara de Nord 2, existentă, traseul se înscrie în ampriza străzii Gării de Nord, străzii Berzei, străzii Vasile Pârvan, unde se poate face legătura cu Magistrala 5 propusă. Continuă cu subtraversarea Râului Dâmboviţa, Magistralei 1 şi 3, apoi se înscrie în ampriza străzilor Bogdan Petriceicu Haşdeu, lzvor, Calea 13 Septembrie, bd. Tudor Vladimirescu, până în zona Pieţei Chirigiu, unde se poate face legătura cu Magistrala 7 propusă. În continuare, se înscrie în ampriza străzii Odoarei şi Şos. Viilor până la intersecţia cu Calea Şerban Vodă şi Şos. Olteniţei, unde se poate face legătura cu Magistrala 2 existentă. Traseul liniei M4 de metrou continuă şi se înscrie în ampriza Şoselei Giurgiului, intersectează străzile Toporaşi şi Ghimpaţi unde se poate face legatura cu Magistrala Inelară. Mai departe, continuă în ampriza Giurgiului până la Gara CFR Progresul, unde va fi ultima staţie destinată călătorilor.

Ultimele Articole