Încă o societate de transport public dintr-un municipiu important a decis să renunțe la transportul cu tramvaie, după cele din Constanța și Brașov. Șase dintre tramvaiele Tatra T4D care au fost casate au fost scoase la vânzare. Aceasta după ce s-a decis și topirea șinelor pe cele două trasee de tramvai din oraș. Salvarea liniilor ar fi fost o licitație organizată de către Ministerul Dezvoltării care însă a eșuat după ani de tergiversări și controverse. Transportul public cu tramvaie este cel mai ecologic.
Eltrans Botoșani, societatea care renunță la tramvaie, va vinde la fier vechi cele șase tramvaie Tatra T4D deținute și vrea să încaseze pe ele o sumă de 120.000 de lei, potrivit publicației botosaninews.ro.
„Tramvaiele se vand la pachet, valoare minima tramvai 20.000 lei fara TVA”, a anunțat Eltrans. Administrația locală, condusă de primarul Cosmin Andrei, a luat decizia de a desființa transportul public cu tramvaiul în municipiul Botoșani, după ce a ratat un proiect cu fonduri europene care prevedea modernizarea căilor de rulare pe ambele linii (101 și 102), dar și achiziția de tramvaie noi.
„Performanțele” statului. Licitații tărăgănate ani buni, apoi anulate
Ministerul Dezvoltării a lăsat în primăvara acestui an fără tramvaie patru municipii, multe deservite de tramvaie SH vechi de decenii, după anularea unei licitații din fonduri europene cifrate la sute de milioane de lei.
Municipiile rămân fără tramvaie noi achiziționate din fonduri europene după anularea unei licitații de către Ministerul Dezvoltării, la capătul a trei ani de contestații, judecăți, decizii eronate, nemulțumiri și răzgândiri.
Ministerul Dezvoltării a anulat la începutul anului licitația de achiziție a 49 de tramvaie de 18 metri destinate municipiilor Galați, Brăila, Ploiești și Botoșani, în urma refuzului mai mult sau mai puțin motivat al firmei PESA din Polonia de semnare a contractului de furnizare.
Tansportul public cu tramvaie, cel mai ecologic mijloc de transport urban
În fața incompetenței autorităților centrale de a cumpăra tramvaie din fonduri UE, municipalitatea Botoșani a preferat soluția radicală, şi anume desființarea liniilor și casarea tramvaielor vechi. Reamintim că alte primării din țară, precum cele din Galați sau Brăila au demarat propriile proiecte din fonduri europene, semnând contracte de achiziție în nume propriu, fără implicarea autorităților centrale.