După un repaus de 6 luni, a venit rândul Săgeții Albastre AM 2054, al optulea automotor de acest tip, să intre în serviciul publicului călător, după revizia capitală de tip R9, făcută la Electroputere VFU Pașcani. Încă un automotor Desiro reparat.
Imagini cu automotorul au fost postate marți de către reprezentanții companiei. Sarcina reparării automotoarelor nu este una ușoară deoarece:
Automotor Desiro reparat. Cum se face
Potrivit Electroputere VFU Pașcani, reviziile capitale de tip R9 se realizează la12 ani de operare sau la 2 milioane km parcurși și reprezintă un proiect complex, prin care se dezasamblează și se verifică, repară sau schimbă toate subansamblele automotorului, mai puțin motoarele acestuia:
- Boghiul motor 1 și 2 – Demontare boghiu motor în subansamble, spălare, curățare, constatare, reparare și/sau înlocuire elemente.
- Reparație osii motoare cu atac de osie simplu, atac de osie simplu, osii motoare cu atac de osie dublu, atac de osie dublu.
- Boghiu purtător – Demontare boghiu purtător în subansamble, spălare, curățare, constatare, reparare și/sau înlocuire elemente.
- Reparație osii libere.
- Cupla automată – demontare, verificare, reparare cu înlocuire de elemente.
- Instalația de climatizare și instalația de încălzire – demontare, verificare, reparație.
- Stația de încărcare baterii acumulatori – verificare și reparare.
- Reparare modul principal WC.
- Repararea ușilor de acces.
- Reparație, verificare ferestre si înlocuire geamuri sparte sau fisurate.
- Reparație intercomunicații (articulație vagon, burdufuri de intercomunicație).
- Demontare, verificare, reparare scaune și strapontine, inclusiv înlocuire tapițerie.
- Verificarea, repararea instalațiilor din postul de conducere.
- Verificarea și reparația instalației electrice: baterie rețea bord, instalație comandă, instalație INDUSI, calculator frână, controler tracțiune frână, instalația de vitezometre.
- Sistem combustibil – demontare, verificare, reparație cu înlocuiri.
- Reparație sisteme de frânare (frâna magnetică, frâna pneumatică, uscătorul de aer, frâna de rastare, instalația uns buza bandajului și nisipar, cilindrii de frână și timonerie).
- Caroseria automotorului – curățare, verificare, reparații după caz, vopsire exterioară.
- Probe finale.