joi, februarie 13, 2025
spot_img

Încă un automotor Desiro reparat de Electroputere VFU

După un repaus de 6 luni, a venit rândul Săgeții Albastre AM 2054, al optulea automotor de acest tip, să intre în serviciul publicului călător, după revizia capitală de tip R9, făcută la Electroputere VFU Pașcani. Încă un automotor Desiro reparat.

Imagini cu automotorul au fost postate marți de către reprezentanții companiei. Sarcina reparării automotoarelor nu este una ușoară deoarece:

– automotoarele au fost produse în perioada 2002-2006;
– au operat 17-20 ani pe infrastructura din România;
– între timp, producătorul a scos mai multe generații la aceaste automotoare, schimbând cea mai mare parte a soluțiilor tehnice;
– schimbările economice au condus la majorarea costurilor materialelor și echipamentelor, în unele cazuri fiind vorba chiar de modificări cu peste 40%, într-un termen foarte scurt;
– furnizorii principalelor echipamente oferă termene de livrare de până la 6-10 luni; unii nu mai produc componentele/softurile necesare, sau mai rău, „au trecut în neființă” între timp;
– migrarea forței de muncă, la care se adaugă gradul de îmbătrânire a populației.

 

Automotor Desiro reparat. Cum se face

Potrivit Electroputere VFU Pașcani, reviziile capitale de tip R9 se realizează la12 ani de operare sau la 2 milioane km parcurși și reprezintă un proiect complex, prin care se dezasamblează și se verifică, repară sau schimbă toate subansamblele automotorului, mai puțin motoarele acestuia:

  • Boghiul motor 1 și 2 – Demontare boghiu motor în subansamble, spălare, curățare, constatare, reparare și/sau înlocuire elemente.
  • Reparație osii motoare cu atac de osie simplu, atac de osie simplu, osii motoare cu atac de osie dublu, atac de osie dublu.
  • Boghiu purtător – Demontare boghiu purtător în subansamble, spălare, curățare, constatare, reparare și/sau înlocuire elemente.
  • Reparație osii libere.
  • Cupla automată – demontare, verificare, reparare cu înlocuire de elemente.
  • Instalația de climatizare și instalația de încălzire – demontare, verificare, reparație.
  • Stația de încărcare baterii acumulatori – verificare și reparare.
  • Reparare modul principal WC.
  • Repararea ușilor de acces.
  • Reparație, verificare ferestre si înlocuire geamuri sparte sau fisurate.
  • Reparație intercomunicații (articulație vagon, burdufuri de intercomunicație).
  • Demontare, verificare, reparare scaune și strapontine, inclusiv înlocuire tapițerie.
  • Verificarea, repararea instalațiilor din postul de conducere.
  • Verificarea și reparația instalației electrice: baterie rețea bord, instalație comandă, instalație INDUSI, calculator frână, controler tracțiune frână, instalația de vitezometre.
  • Sistem combustibil – demontare, verificare, reparație cu înlocuiri.
  • Reparație sisteme de frânare (frâna magnetică, frâna pneumatică, uscătorul de aer, frâna de rastare, instalația uns buza bandajului și nisipar, cilindrii de frână și timonerie).
  • Caroseria automotorului – curățare, verificare, reparații după caz, vopsire exterioară.
  • Probe finale.

IN THE SPOTLIGHT

Un an de la moartea lui Octavian Udriște. Prietenia de 65 de ani cu Mihai Marcu

Azi se împlinește un an de când ne-a părăsit inginerul Octavian Udriște, cel care și-a dedicat întreaga carieră transportului pe calea ferată și cu...

Ultimele Articole