miercuri, iunie 26, 2024
spot_img

Încă o întârziere pentru proiectul Stuttgart 21

A fost stabilit calendarul pentru punerea în funcțiune a proiectului major Stuttgart 21 și a nodului digital Stuttgart (DKS). De la sfârșitul anului 2025, toate sistemele vor intra treptat în funcțiune de testare. Viitoarea stație principală se va deschide în decembrie 2026.

În conformitate cu starea actuală, toate elementele esențiale ale proiectului ar trebui să fie apoi disponibile, cu excepția conexiunii Gäubahn prin aeroport.

Întârzieri costisitoare pentru Stuttgart 21

Proiectul Stuttgart 21 presupune construirea unei stații principale de metrou și a unei rute ocolitoare urbane. Prezentat pentru prima dată în 1994, proiectul a fost pe masă din februarie 2010, iar acum are aproximativ șapte ani întârziere.

Costul a crescut de la o estimare inițială de 2,6 miliarde EUR la până la 12 miliarde EUR, potrivit presei din Germania.

Stuttgart 21 este cea mai complexă punere în funcțiune a unui nou nod feroviar din Europa din ultimele decenii. Cu hub-ul modern, digitalizat din sud-vestul țării, vom putea oferi mult mai multe și multe conexiuni mai rapide. Stuttgart 21 trebuie să funcționeze chiar de la început – cu orare stabile pe care pasagerii se pot baza. Pentru a realiza acest lucru, vom testa intens toate componentele noi ale infrastructurii feroviare, viitoarea gară, Stuttgart Digital Hub și, de asemenea, vehiculele și vom pregăti cu atenție personalul de operare pentru aceasta. De aceea, ne abținem de la punerea în funcțiune parțială a viitoarei stații principale, care anterior era planificată pentru sfârșitul anului 2025”, a declarat Berthold Huber, membru al Consiliului de Administrație al DB Infrastructure.

DB informase deja partenerii de proiect în martie 2024 că stația terminală existentă va rămâne în funcțiune până în 2026, din cauza provocărilor majore ale proiectului Digital Node Stuttgart (DKS).

Infrastructura existentă va fi astfel baza pentru orarul rețelei 2025/2026.

Ce speră DB să devină operațional până la sfârșitul anului 2026

  • Viitoarea stație principală cu o stație de transport în clădirea Bonatz va înlocui apoi vechea stație terminală. Pe lângă trenurile de testare, trenurile cu pasageri vor putea opri și pe noile peroane în cursul anului 2026.
  • Noua linie din Untertürkheim se va deschide la mijlocul anului 2026. În septembrie 2026, linia principală S-Bahn va fi echipată cu tehnologie digitală. Înainte de aceasta, terasamentul Gäubahn, care este necesar pentru noua conexiune S-Bahn, va fi demontat din primăvara anului 2026.
  • Noua gară de lungă distanță de la Aeroportul Stuttgart se va deschide în decembrie 2026. Trenurile din și către Stuttgart, precum și de la și către Ulm sau Tübingen vor putea opri acolo.
  • Ambele tuburi ale tunelului feroviar de mare distanță Cannstatt împreună cu măsurile de precauție deja implementate în acest moment pentru așa-numita opțiune P. Opțiunea P va crea un flux suplimentar din nord între Feuerbach și tunelul Cannstatt.
  • Curba Wendlinger Mică și Mare, care permite mai mult trafic de trenuri de la și către Metzingen, Reutlingen și Tübingen.
  • Modulele 1 și 2 ale proiectului pilot la nivel național Digital Node Stuttgart (DKS), dotând infrastructura Stuttgart 21 plus zona centrală a S-Bahn cu tehnologie digitală de control și siguranță.

Discuțiile cu guvernul federal privind tunelul Pfaffensteig și DKS 3 sunt în desfășurare

DB a informat, de asemenea, partenerii de proiect din comitetul director S21 despre starea actuală a proiectelor majore finanțate la nivel federal precum DKS, Modulul 3 și Pfaffensteigtunnel (extindere Gäubahn, secțiunea de nord): Tunelul Pfaffensteig nu numai că va conecta aeroportul direct de Gäubahn și, astfel, îndeplinește acordul de finanțare S21, dar este și o condiție prealabilă pentru orarul german pe Gäubahn decis de guvernul federal.

Datorită modelului de parteneriat feroviar, în care pentru prima dată clientul și contractorul implementează în comun un proiect major de infrastructură feroviară încă de la început, DB a putut depune documentele de aprobare a planificării în luna aprilie.

Programul actual prevede ca lucrările să înceapă în 2026 și ca tunelul Pfaffensteig să fie pus în funcțiune la sfârșitul anului 2032.

Pentru proiect este planificat un acord de finanțare a construcției. O decizie finală cu privire la momentul implementării ambelor proiecte poate fi luată numai atunci când sunt întocmite bugetele federale pentru 2025 și 2026.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole