35 de ani de la inaugurarea Magistralei 2 de metrou, tronsonul Depoul IMGB-Piața Unirii 2

24 ianuarie 2021

În urmă cu 35 de ani, pe 24 ianuarie 1986, avea loc inaugurarea Magistralei 2 de metrou din București, tronsonul Depoul IMGB – Piaţa Unirii 2.

inaugurarea Magistralei 2 de metrou licitație pentru cabluri la Metrorex metroul în noaptea de Revelion echipamente IT la Metrorex mecanic beat la metrou șină defectă la metrou probleme la metrou noi proceduri la Metrorex probleme la metrou defecțiune la metrou licitație Metrorex pentru țevăraie stația de metrou Tudor Vladimirescu lucrări în stația de metrou stația Parc Drumul Taberei pierderile la Metrorex stația Valea Ialomiţei alertă cu bombă la metrou probleme la metrou coronavirus la Metrorex coronavirus la metrou bugetul Metrorex pe 2020 energie electrică la Metrorex BVC Metrorex pe 2020 Metrorex cumpără apă plată rectificare bugetară la Metrorex casierii pentru elevi BVC Metrorex pe 2019

Primul tronson al Magistralei 2 are o lungime de 10,4 km şi număra șapte staţii: Depoul IMGB (acum Berceni), IMGB (astăzi Dimitrie Leonida), Apărătorii Patriei, Piaţa Sudului, Pieptănari (azi Eroii Revoluţiei), Tineretului, Piaţa Unirii 2, amintește Agerpres.

Stația Constantin Brîncoveanu a fost dată în folosință ulterior.

Ziarul Scînteia relata despre inaugurarea Magistralei 2 de metrou

Ziarul “Scînteia” din 28 ianuarie 1986 relata despre traseul noii linii de metrou IMGB – Piaţa Unirii 2: “El este în lungime de 10,4 kilometri şi construcţia lui reprezintă prima parte a magistralei II (aceasta se va continua cu tronsoanele cuprinse între Piaţa Unirii II – Pipera, cu subtraversarea marilor bulevarde şi a Lacului Herăstrău, zonă aflată în prezent în lucru, cu o lungime de 8,4 kilometri). Revenind însă la tronsoanele care şi-au primit zilele acestea călătorii, să notăm pentru cititorul interesat staţiile de pe traseu: Staţia Depou – IMGB, amplasată pe Şoseaua Bercenilor, în vecinătatea porţii numărul 2 a cunoscutei uzine; Staţia IMGB, aflată în faţa intrării principale a aceleiaşi întreprinderi; Staţia Apărătorii Patriei, plasată tot pe Şoseaua Bercenilor, la intersecţia cu Bulevardul Dumitru Petrescu; Staţia Piaţa Sudului, lipită de magazinul BIG, în nodul de circulaţie reprezentat de Şoseaua Bercenilor, Şoseaua Olteniţei, artera Văcăreşti – Niţu Vasile; Staţia Pieptănari, construită chiar în centrul Pieţei Pieptănari, la intersecţia a patru puternice artere de circulaţie, din zona de sud a oraşului: şoselele Viilor, Olteniţei, Giurgiului, Şerban Vodă; Staţia Tineretului, construită pe Bulevardul Dimitrie Cantemir; Staţia Unirii II, aflată în vecinătatea marelui magazin Unirea şi legată de staţia de pe magistrala I printr-un tunel ce subtraversează rîul Dîmboviţa”.

Primul şantier la metroul din Bucureşti s-a deschis la 20 septembrie 1975, iar la 19 noiembrie 1979 a fost dat în exploatare primul tronson al Magistralei 1, în lungime de 8,1 km, pe distanţa Semănătoarea – Timpuri Noi, cu şase staţii (Semănătoarea, Grozăveşti, Eroilor, Izvor, Piaţa Unirii, Timpuri Noi). (A.B.)