spot_img
vineri, decembrie 3, 2021
spot_img

Se împlinesc 118 ani de la inaugurarea Gării Obor din București. Ce planuri o vizează acum

Pe 1 februarie 2021 se împlinesc 118 ani de la inaugurarea Gării Obor din București, cunoscută și sub numele de Gara de Est, clădire monument istoric cu codul B-II-m-B-18801.

inaugurarea Gării Obor licitație pentru curățenie în trenuri deraiere la București Obor licitație Revizia de Vagoane București Obor blocuri lângă calea ferată
FOTO cu rol pur ilustrativ

Clădirea gării este realizată în stil neoromânesc, iar arcada masivă din piatră cu ceas este flancată de două turnuri, se arată pe pagina de Facebook CFR – Istorie și cotidian.

Portalul monumental este specific construcțiilor de la începutul secolului al XX-lea. Din păcate, tâmplăria originală a fost înlocuită cu termopan. În ciuda faptului că Gara de Est nu mai este animată de foarte mulți ani, aceasta  se află într-o stare bună de conservare. Pe lângă faptul că după anii 90 Gara Obor a trecut într-un con de umbră, traficul diminuându-se dramatic, aceasta a avut parte și de alte evenimente neplăcute. Printre acestea, se numără incendiul din 2007 care a distrus o parte din acoperiș. În ciuda tuturor acestor aspecte, clădirea gării arată foarte bine încă.

Martoră a multor evenimente și prezențe, Gara Obor se remarcă de departe prin evenimentul din iunie 1935, atunci când o parte din Tezaurul României trimis în U.R.S.S. a fost înapoiat. Din ordinul guvernului U.R.S.S., o garnitură de marfă care conținea o parte din tezaur se întorcea în Gara de Est din București. Tot în acest transport au fost înapoiate și documente vechi și alte bunuri și piese de colecție.

În prezent, Muzeul CFR, aflat în centrul atenției din cauză că a fost închis de către autorități, a fost luat în calcul acum opt ani pentru a fi mutat în Gara Obor, însă nu s-a întîmplat nimic în acest sens.

Inaugurarea Gării Obor, în 1903. Acum primarul Radu Mihaiu vrea s-o facă nod intermodal

Recent, primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a avut o întrevedere cu Adrian Burlacu, decanul Facultății de Căi Ferate, Drumuri și Poduri din cadrul Universității Tehnice de Construcții București (UTCB), cu care a discutat, printre altele, despre Gara Obor.

”Colaborarea cu UTCB devine din ce în ce mai fructuoasă. Azi (joi – n.red.) am avut o discuție aplicată cu Adrian Burlacu, decanul Facultății de Căi Ferate, Drumuri și Poduri. Am analizat posibilitatea de integrare a infrastructurii feroviare în soluțiile de mobilitate pentru Sectorul 2. Gara Obor poate deveni un nod intermodal important. De asemenea, domnul decan Adrian Burlacu va fi membru în Comisia Tehnico-Economică și se va asigura că proiectele administrației noastre sunt la cele mai înalte standarde”, a scris Radu Mihaiu pe pagina sa de Facebook.

Imediat după ce a fost ales primar, Radu Mihaiu a anunțat că vrea mutarea Gării Obor în subteran și că va comanda un studiu de fezabilitate în acest sens. ”Cei care au fost în străinătate au văzut că de multe ori gările pot fi şi în subteran. Zona Gării Obor este foarte puţin utilizată. Înainte era folosită pentru mărfuri care să meargă la Obor şi aşa mai departe. Ceea ce îmi doresc eu este ca în acea zonă, în loc de şinele de cale ferată, care sunt la suprafaţă şi care blochează şi traficul şi stau în mare parte nefolosite, să fie un parc. Dar asta nu înseamnă că nu păstrăm gara. Păstrăm gara şi ducem peroanele în subteran, aşa cum se întâmplă în foarte multe locuri în străinătate. Nu este o distanţă foarte mare în care acest lucru ar trebui să se întâmple”, declara Radu Mihaiu într-un interviu pentru Agerpres.

Conferinţa de Infrastructură 2021

Anul European al căilor ferate valorifică potențialul transportului feroviar

Organizată de data aceasta în format online, Conferința de Infrastructură 2021 va continua tradiția evenimentelor trecute, de a aduna la același prezidiu atât administratori de infrastructură feroviară, cât și companii care execută construcția sau modernizarea infrastructurii feroviare.

Aceștia vor analiza și prezenta proiectele finalizate până acum, pe cele în derulare, dar și pe cele ce urmează să fie licitate sau pentru care se vor semna noi contracte de finanțare.

ÎNREGISTRARE

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole