Astăzi se împlinesc 131 de ani de la inaugurarea căii ferate Dornești-Rădăuți și a stației CFR Rădăuți, pe 17 noiembrie 1889.
În anul 1888 instituția locală de cale ferată “Căile ferate locale ale Bucovinei” (Bukowinaer Lokalbahnen) a început construcția porțiunii feroviare dintre satul Dornești și orașul Rădăuți. Scopul acestei instituții locale de cale ferată din Bucovina, ca și al altora cu același statut, era conectarea unor noi localități la rețeaua feroviară deja existentă din zonă, se arată pe pagina de Facebook CFR – Istorie și cotidian.
După încheierea Primului Război Mondial, Bucovina a revenit la patria mamă, România, astfel încât și calea ferată Dornești-Rădăuți a intrat sub administrația Căilor Ferate Române – CFR.
Inaugurarea căii ferate Dornești-Rădăuți, împreună cu stația Rădăuți
Tot la data de 17 noiembrie 1889 s-a deschis oficial gara CFR Rădăuți. În cursul anului 2001 aceasta a beneficiat de lucrări de modernizare: i-a fost schimbat acoperișul, s-au modernizat sălile de așteptare și s-a renovat fațada, dar și interiorul clădirii. Gara Rădăuți este inclusă în lista monumentelor istorice din județul Suceava, având codul SV-II-m-B-05607.
Calea ferată Dornești-Rădăuți este un segment feroviar aflat într-o zonă geografică unde aceasta și împrejurimile oferă o multitudine de obiective turistice de o importanță majoră în istoria românilor.
CITEȘTE și Asociația Calea Ferată Dornești-Putna acuză CFR Călători de ”rea voință, dușmănie și venin”