Locomotiva diesel convertită în locomotivă cu baterii de către SCRL Brașov a primit avizele necesare din partea ONFR/AFER, cât de curând urmând să obțină și aprobările ASFR.
Locomotivele modernizate la SCRL Brașov pe baza unei licențe libere furnizate de Euroest ar putea fi văzute la manevră la CFR Călători cât de curând.
„Mai avem nevoie de o certificare de primit de la ASFR și urmează să o primim fizic pe cea de la ONFR, Organismul Notificat din cadrul AFER. De la ASFR va mai dura o săptămână -zece zile”, explică Laurențiu Ilie, director general.
Modernizarea până în vara viitoare
Contractul expiră în vara anului viitor, adaugă acesta. SCRL convertește 20 de locomotive diesel hidraulice în locomotive electrice cu acumulatori. Aceste locomotive au o putere de 315 kW, asigurând o forță de tracțiune la demaraj de 250 kN, cu o viteză maximă de manevră a vagoanelor de 30 km/oră. Locomotivele LDH au fost construite la uzinele Faur (23 August în perioada comunistă), în anii ’60-’70 și sunt folosite în special în triaje, datorită fiabilității lor ridicate. Cele transformate la Brașov vor fi folosite exclusiv pentru serviciile de manevră pentru CFR Călători, în revizii de vagoane și stații.
Modificarea a fost făcută grație patentului brevetat de societatea constănțeană România Euroest SA, care a fost pus gratuit la dispoziția CFR Călători.
Contract de o jumătate de miliard de lei
CFR Călători a atribuit direct, la finele anului 2023, către filiala sa SCRL Brașov, două contracte pentru servicii de modernizare a locomotivelor electrice de 3400 kW în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracțiune asincrone și sistem ETCS nivel 2 și achiziția de servicii de mentenanță, respectiv modernizare de locomotive diesel-hidraulice de 1250 CP utilizate în activitatea de manevră prin conversie în locomotivă electrică cu acumulatori plug-in și achiziția de servicii de mentenanță. Cumulat, cele două contracte finanțate prin PNRR, pentru modernizarea a 17 locomotive EC și a altor 20 LDH (care vor fi convertite în locomotive pe baterii) au o valoare de 525 de milioane de lei, echivalentul a 105 milioane de euro.