spot_img
miercuri, iulie 6, 2022
spot_img

In 2017 Romania va lansa licitatia pentru achizitia de trenuri noi

cfr-material-rulantAnul viitor, autoritatile romane intentioneaza sa lanseze licitatia pentru achizitia de trenuri si vagoane noi pentru innoirea parcului de material rulant al CFR Calatori, a declarat Robert Dobre, presedintele Autoritatii de Reforma Feroviara (ARF), intr-un interviu pentru HotNews.ro. Demararea procedurii de achizitie publica se va face dupa operationalizarea ARF.
Conform acestuia, licitatia va fi impartita in mai multe loturi ce vizeaza achizitia de automotoare electrice si diesel, locomotive si vagoane. „Sunt mai multe motive pentru care aceasta achizitie va fi compartimentata pe loturi. De exemplu, daca am achizitiona doar automotoare diesel ar fi foarte greu ca un producator sa ne livreze in perioada urmatoare 100 de automotoare. Atunci, practic, putem sa mergem pe mai multe fronturi astfel incat achizitia si obtinerea materialului rulant sa se faca cat mai rapid”, a detaliat Dobre.
„Ministerul Transporturilor vizeaza de mai mult timp cumpararea de material rulant, iar acum are si posibilitatea prin Autoritatea de Reforma Feroviara si prin asigurarea sursei de finantare in MasterPlanul de Transport”, a declarat Robert Dobre.
Potrivit acestuia, in Master Planul de Transport, recent adoptat govern exista o analiza de necesar de material rulant pentru ca sistemul feroviar sa devina competitiv. „S-a ajuns la concluzia ca este nevoie de peste 100 de rame electrice, trenuri si rame diesel astfel incat sa se asigure orarul cadentat pe principalele destinatii din Romania. Dorim sa achizitionam mai mult decat apare in Master Plan. Acolo apar undeva la 300 de vagoane, asta inseamna 100-150 de automotoare, cu sursa financiara asigurata de fonduri europene”, a explicat presedintele ARF.
Oficalul a mai detaliat ca in perioada urmatoare se realizeaza un Studiu de Fezabilitate pentru aceasta achizitie, o analiza care va indetifica exact de ce tipuri de vagoane, automotoare sau locomotive este nevoie, urmand ca apoi sa fie lansat si caietul de sarcini in SEAP.
„As vrea sa sper ca in octombrie-noiembrie 2018 sa primim primele trenuri aici. Nu este un termen foarte optimist, daca il privim din afara, dar este un termen realist pe care noi il estimam. Este proiectul de varf al Autoritatii de reforma Feroviara, de achizitie accelerata, dar legala a materialului rulant”, a spus Dobre.

Ultimele Articole