Trenul R1090 a plecat vineri seară de la Vidin cu o întârziere de peste zece ore spre Craiova.
Întârzierea masivă a fost confirmată de situl mersultrenurilor care vineri seară arăta o întârziere de 607 minute la plecarea din Vidin. Este vorba de un automotor Siemens Desiro. Trenul urma să plece la ora 12.45 din Vidin pentru a ajunge la 15.51, după aproximativ trei ore, la Craiova. Acesta a plecat însă din Vidin cu o întârziere de 10 ore.
Oricum, din cauza stării deplorabile a infrastructurii, pe tronsonul de 95 km dintre Golenți (unde se termină calea ferată nou construită care face legătura cu podul) și Craiova circulația trenurilor este extrem de lentă. Pe un sector de 57 km din această linie (între Golenți și Segarcea), viteza garniturilor este limitată la 30 km/oră, din cauza stării extrem de precare a infrastructurii. Pe restul de 38 km (Segarcea-Craiova) se circulă cu o viteză maximă de 70 km/oră. Doar de la Golenți la Vidin, inclusiv pe podul peste Dunăre Noua Europă, s-ar putea circula cu 160 km/oră, însă automotoarele Desiro au viteza maximă de 120 km/oră.
CFR Călători nu a dat la ora publicării articolului nicio informație sau explicație oficială privind cauzele și măsurile dispuse pentru deservirea pasagerilor, fidelă principiului „poate nu se află”.
CITEȘTE și Cum își bat joc Traian Preoteasa și Călin Mitică de imaginea României