miercuri, ianuarie 15, 2025
spot_img

Île-de-France salută noi tramvaie

Cea mai veche linie de tramvai din Île-de-France, T1, exploatată de RATP în numele Île-de-France Mobilités, leagă acum Asnières-sur-Seine (92) de stația Noisy-le-Sec (93). Pentru a moderniza linia și a pregăti extinderea acesteia spre est și vest, Île-de-France Mobilités investește 167 de milioane de euro pentru reînnoirea completă a materialului rulant al liniei.

Începând de astăzi, primele tramvaie TW20 (Alstom Citadis) sunt puse în circulație, iar alte 33 de tramvaie vor circula treptat până la sfârșitul verii 2025.
Datorită acestei investiții, T1 își va vedea frecvența crescută, trecând la un interval de 4 minute între fiecare tren, față de 5 în prezent, de la punerea în funcțiune a prelungirii stației „Rue de Rosny” din Montreuil, ca parte a extinderii spre est.
Începând din 2016, Île-de-France Mobilités a investit masiv în renovarea completă a materialului rulant din întreaga rețea de transport Île-de-France. Întrucât T1 este una dintre cele mai aglomerate linii de tramvai din rețeaua exploatată de RATP în numele Île-de-France Mobilités și cea cu cel mai vechi material rulant, a fost necesar să se investească masiv pentru reînnoirea tramvaielor de pe această linie.
O primă comandă de 37 de tramvaie a fost plasată pentru a înlocui tramvaiele actuale de pe linie, dintre care unele sunt în serviciu din 1992. Aceasta din urmă, finanțată în proporție de 100% de Île-de-France Mobilités în valoare de 167 de milioane EUR, va crește capacitatea liniei și îi va îmbunătăți fiabilitatea. În prezent, T1 are peste 170.000 de călători pe zi și se preconizează că mâine va avea aproape 230.000, prelungirea până la Val-de-Fontenay fiind prevăzută pentru 2029. Primele tramvaie intră în serviciu astăzi, reînnoirea completă a flotei actuale fiind planificată pentru al treilea trimestru al anului 2025.
Sosirea TW20 pe linie va permite, de asemenea, creșterea frecvenței tramvaielor, reducând astfel intervalul de așteptare la 4 minute, față de 5 în prezent, de la punerea în funcțiune a prelungirii până la stația „Rue de Rosny”.
TW20, noul tren care va echipa treptat T1, este mai lung și mai lat decât precedentul tramvai, ceea ce va permite 200 de călători pe tramvai (adică +15%).

Inovațiile TW20

Île-de-France Mobilités a pus un accent deosebit pe proiectarea întregului său material rulant nou, cu sprijinul RATP, al altor operatori și al producătorilor. Reînnoirea tuturor metrourilor, autobuzelor, tramvaielor și trenurilor noi este concepută pentru a îmbunătăți confortul călătorilor și sentimentul de siguranță. De la culori la iluminat, de la forma scaunelor la designul interior, totul este conceput astfel încât, la fiecare călătorie, călătorul să se simtă cât mai bine cu aceste facilități comune tuturor modurilor de transport, care îi dau un sentiment de familiaritate.
TW20, la fel ca întregul material rulant nou comandat de Île-de-France Mobilités, este complet accesibil pentru toate categoriile de public, cu o arhitectură specială, care minimizează spațiul dintre uși și peroane.
Este complet climatizat și echipat cu 32 de prize USB de ultimă generație și douăzeci de ecrane, pentru o informare de calitate a călătorilor, distribuite în întregul tren.
Knorr BremseTW20 are, de asemenea, toate calitățile unui material rulant orientat spre viitor. Într-adevăr, dincolo de designul ecologic al acestor tramvaie, realizate din materiale reciclabile în proporție de 95% și recuperabile în proporție de 99%, acestea vor reduce consumul de energie pentru tracțiune cu cel puțin 30% față de echipamentele actuale, datorită unei noi motorizări care asigură o eficiență mai bună. De asemenea, consumul de energie este optimizat prin gestionarea eficientă a confortului climatic și a iluminatului 100% LED.

Opt situri Alstom din Franța contribuie la noul tramvai pentru linia T1

Opt dintre cele șaisprezece site-uri Alstom din Franța sunt implicate în fabricarea acestor tramvaie:

  • La Rochelle, pentru proiectare și asamblare;
  • Ornans, pentru motoare de tracțiune;
  • Le Creusot, pentru boghiurile motoare;
  • Tarbes, pentru cutia de întrerupătoare;
  • Valenciennes Petite-Forêt, pentru proiectarea amenajărilor interioare;
  • Villeurbanne, pentru electronica de bord și securitatea cibernetică;
  • Aix-en-Provence, pentru centrele tacometrice;
  • și Saint-Ouen, pentru design.

Până în prezent, Alstom a vândut mai mult de 3.000 de tramvaie Citadis în 70 de orașe din 20 de țări din întreaga lume (inclusiv 25 de orașe din Franța). Tramvaiele Citadis au parcurs mai mult de un miliard de kilometri și au transportat 10 miliarde de pasageri de la punerea în funcțiune a primului tramvai în 2000.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole