joi, aprilie 17, 2025

Île-de-France Mobilités comandă noi trenuri

Île-de-France Mobilités (Autoritatea de transport a regiunii Paris) a aprobat achiziționarea a încă 96 de trenuri RER Nouvelle Génération (NG), reprezentând o investiție de 2,1 miliarde de euro în termeni actuali, ca parte a modernizării continue a rețelei RER D.
Începând din 2016, Île-de-France Mobilités s-a angajat să își reînnoiască materialul rulant în întreaga regiune, până în prezent fiind instalate peste 1.200 de trenuri noi sau reabilitate. Cea mai recentă comandă, aprobată de Consiliul de Administrație la 10 aprilie 2025, ridică numărul total de trenuri RER NG pentru linia RER D la 132, toate urmând să fie puse în funcțiune până în 2029.
Île-de-France Mobilités a solicitat, de asemenea, Transilien SNCF Voyageurs și constructorului de trenuri Alstom să accelereze termenele de livrare și de punere în funcțiune pentru a se asigura că termenele sunt respectate. Sunt așteptate actualizări periodice privind progresele înregistrate.
Trenurile RER NG au intrat pentru prima dată în circulație pe linia E în noiembrie 2023, urmate de punerea în funcțiune pe RER D în decembrie 2024. Acestea înlocuiesc treptat vechile trenuri Z2N de pe linie, cu excepția ramurii Malesherbes, care este operată cu trenuri Regio 2N.După trei comenzi anterioare – 130 de RER NG pentru linia E și 36 pentru linia D – această nouă achiziție ridică la 132 numărul total de unități RER NG alocate RER D.
În prezent, aproximativ zece trenuri RER NG sunt în serviciu pe ramura Corbeil-Essonnes a RER D. Sub rezerva respectării calendarului de livrare, se preconizează că aproximativ 30 de trenuri vor fi în serviciu pe linie până la sfârșitul anului 2025.
Întreținerea noilor trenuri va fi efectuată în două locații-cheie: Centrul tehnic Villeneuve-Saint-Georges, unde a fost pusă piatra de temelie în iunie 2024, și Centrul tehnic Joncherolles, care este în prezent în curs de modernizare.
Inițiativa urmărește să ofere pasagerilor servicii de transport de capacitate mai mare, mai eficiente și mai confortabile în întreaga regiune Île-de-France. De asemenea, se așteaptă ca modernizarea să îmbunătățească performanța operațională, punctualitatea pe RER D urmând să crească cu 1% între 2023 și 2024, ajungând la 87,5% anul trecut.

Articol preluat de pe RailwayPRO.com

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole