spot_img
duminică, noiembrie 28, 2021
spot_img

Scenariul lui Dan Costescu pentru ieșirea CFR Călători din criză

Ieșirea CFR Călători din criză se va face potrivit unui scenariu, spune directorul general al operatorului feroviar de stat, Dan Costescu.

ieșirea CFR Călători din criză deturnare de fonduri la CFR Călători CV-ul lui Dan Costescu

Potrivit lui Costescu, CFR Călători are un scenariu pentru ieşirea din criza provocată de instituirea măsurilor de carantină pentru populaţie, în contextul epidemiei de Covid-19.

„Noi ne-am făcut încă de la începutul crizei, am avut nişte criterii de scădere a încasărilor şi apoi am estimat şi o perioadă a crizei. Ne-am făcut şi câteva scenarii de ieşire din criză. Vestea bună este că ne aflăm într-unul din ele. Suntem pregătiţi şi pentru el. În acest scenariu se înregistrează o creştere a încasărilor. Am plecat de la 9%, acum două săptămâni eram undeva la 25% şi sper să depăşim 50% la mijlocul lunii din încasările anterioare crizei”, a declarat pentru Agerpres şeful operatorului naţional de transport feroviar de călători.

Pentru ieșirea CFR Călători din criză trebuie susținere guvernamentală

Dan Costescu a atras atenţia asupra faptului că este nevoie de susţinere financiară pentru calea ferată, aşa cum se întâmplă în alte state din Uniunea Europeană.

„Avem nevoie de susţinere, pentru că, aşa cum ne arată experienţa europeană, susţinerea este generoasă în alte state. Italia, de exemplu, are 15 miliarde de euro, Germania acum trei săptămâni a adăugat șapte miliarde la suma dinainte, Franţa la fel, cam pe aceeaşi linie. Deci, tot traficul de călători, mai ales a operatorului naţional care are nişte funcţii şi nişte obligaţii de serviciu public sunt susţinute în toată Europa, ceea ce sperăm să se întâmple şi în România”, a adăugat el.

Dan Costescu spune că este în grafic cu reparațiile de vagoane

Costescu spune că CFR Călători este în grafic cu programul de reparaţii ale vagoanelor şi are acum 906 în parcul activ, de la începutul anului fiind reparate 140 de unități.

„Stăm foarte bine la programul de reparaţii, cred eu. Deja avem de la începutul anului 140 de vagoane reparate. Nu trebuie să uităm, dacă ne comparăm chiar cu anul trecut, cu 2019, că aveam undeva la 790 de vagoane disponibile. Acum avem peste 900 – 906 vagoane şi suntem în grafic cu obiectivul nostru, 1.000 plus, deci de a avea până la sfârşitul anului 1.000 de vagoane în parcul activ, ceea ce ar fi pentru noi – aşa o considerăm noi – o mare realizare, având în vedere cifrele din ultimii 3-4 ani, când nu s-a trecut de 800 – 850 de vagoane în cel mai bun caz. 1.000 de vagoane este un obiectiv bun, de asta ni l-am şi propus. Ele ne-ar rezolva nevoile de acum”, a spus el.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole