spot_img
marți, octombrie 4, 2022
spot_img

Iasi continua seria Conferintelor Club Feroviar

Care e necesarul de material rulant nou in Romania, la ora actuala? Care sunt sursele de finantare menite sa asigure noi achizitii de automotoare, locomotive, vagoane de marfa si de pasageri, tramvaie sau metrouri?

Cat si cum putem accesa fonduri europene in aceasta directie? Care sunt dificultatile cu care se confrunta atat operatorii de transport feroviar cat si regiile autonome, societatile de transport la nivel local sau primariile in vederea modernizarii parcului de material rulant existent? Ce proiecte vor derula acestea in perioada urmatoare pentru asigurarea unei mobilitati durabile?

Anul trecut ne-am bucurat sa anuntam semnarea unor contracte majore pentru reabilitarea si modernizarea infrastructurii feroviare pe Coridorul IV si, spuneam noi, la final de an, ca ne dorim ca in 2018 sa putem anunta cat mai multe proiecte pe partea de material rulant.

Si n-au intarziat sa apara!

Astfel, Autoritatea pentru Reforma Feroviara promite urgentarea procedurii pentru achizitia de vehicule feroviare noi.

Primaria Municipiului Bucuresti continua proiectul „100 de tramvaie pentru Bucuresti”

Mai mult, majoritatea oraselor care inca au o retea de transport urban pe sina intentioneaza ca pana in 2020 -2022 sa reinnoiasca vizibil parcul de material rulant!

Municipiul Cluj a lansat licitatia pentru achizitia a 22 de tramvaie noi, Oradea va achizitiona 20 tramvai noi si altele second-hand, Municipiul Iasi intentioneaza sa puna pe sine 12 tramvaie noi, iar intr-o prima etapa, Timisoara intentioneaza sa achizitioneze 15 tramvaie noi.

Braila, Botosani, Resita, Ploiesti, Arad, Craiova si Galati au anuntat, de asemenea, intentia de a moderniza caile de rulare si de a achizitiona tramvaie noi.

 

2 zile de dialog si discutii constructive

Club Feroviar va propune sa participati la Conferinta pentru Material Rulant pe care o vom organiza la Iasi, alaturi de Asociatia Industriei Feroviare din Romania (AIF), pentru a incerca sa formulam, impreuna, raspunsurile la intrebarile de mai sus, dar si pentru a afla, in detaliu, noutati despre proiecte de transport urban pe sina.

Printre vorbitorii care si-au anuntat prezenta se numara Maria Magdalena Grigore, Secretar de Stat – Ministerul Transporturilor, Gigi Gavrilă, Președinte – ARF, Ion Gavrilă, Director General – CFR SA, Leon Bărbulescu, Director General – CFR Calatori, Marinică Voicu, Director General – CFR Marfa, Constantin Andronache, Director General – AFER si Liviu Dinu, Director Exploatare – METROREX

 

Vor fi abordate subiecte cheie, precum:

– dezvoltarea transportului feroviar de marfa si de calatori

– servicii de leasing

– licitatii in desfasurare si viitoare

– rolul sectorului privat in dinamizarea pietei de material rulant

– modalitati de finantare a materialului rulant nou

Cea de-a doua zi a evenimentului este rezervata vizitei tehnice la uzina Electroputere VFU Pascani, una dintre cele mai mari companii din Romania pe segmentul de construire, modernizare, reparatie vagoane calatori si marfa dar si productia de ansamble, subansamble si piese de schimb pentru material rulant.

Tot la Electroputere VFU Pascani vom afla mai multe detalii despre prima locomotiva din Romania care functioneaza exclusiv cu biodiesel sau ulei vegetal, fara niciun adaos de motorina.

 

Participarea va asigura acces la informatie si schimb de experienta atat cu furnizori din industria feroviara producatoare de material rulant, cat si cu autoritati si institutii de profil.

Pentru mai multe detalii, accesati https://www.conferinte.clubferoviar.ro/material-rulant/program/  sau contactati-ne la email: office@clubferoviar.ro /tel: 0212244385 /fax:0212244386

 

 

Ultimele Articole