vineri, aprilie 25, 2025

HŽ Infrastruktura semneaza un contract de electrificare

HŽ Infrastruktura si Swietelsky au semnat un contract in valoare de 72,6 milioane de euro (531 milioane de kuna) pentru electrificarea liniei de cale ferata Zaprešić – Zabok. Proiectul este finantat in proportie de 85% din fonduri europene. Lucrarile pe sectiunea de cale ferata de 24 km vor incepe vara aceasta si ar trebui finalizate pana la sfarsitul lui 2021. Proiectul prevede si lucrari de constructie si modernizare la linie pentru a asigura siguranta si eficienta transportului feroviar, dar si modernizarea garilor si a trecerilor la nivel.
Lucrarile vor incepe in aceasta vara si vor fi finalizate pana la sfarsitul lui 2021.
„Acest contract face parte din proiectele noastre de investitii majore in calea ferata care vor fi implementate in cadrul Mecanismului de Interconectare a Europei”, a declarat Ministrul Transportului Oleg Butkovic.
Proiectul va imbunatati legatura feroviara intre Zagorja (nordul Croatiei) si Zagreb, deoarece dupa finalizarea acesteia, linia va fi inclusa in reteaua de transpor feroviar suburban din Zagreb.
Zaprešić-Zabok este o sectiune a liniei Zagorje catre Čakovec cu caracter regional si care joaca un rol important in transportul de calatori in zona aglomeratiei Zagreb. Odata finalizate lucrarile, trenurile de calatori vor circula cu o viteza de 120 km/h, reducandu-se astfel cu 50% timpul de calatorie pentru trenurile expres si cu 30% pentru trenurile de calatori regulate.
Conform proiectului, garile Novi Dvori, Luka, Veliko Trgovišće si Zabok vor fi reconstruite si va fi implementat sistemul de supraveghere video si de informare audio a calatorilor. Vor fi instalate noi dispozitive de semnalizare, interlocking si telecomunicatii, dar si dispozitive de control al traficului de la distanta pentru a crea conditiile necesare pentru calatorii cu trenul mai rapide si mai sigure. 15 treceri la nivel vor fi modernizate si dotate cu asfalt sintetic cu protectie automata, patru treceri la nivel vor fi redirectionate catre trecerile la nivel din apropiere, iar una va fi eliminata, pentru a creste viteza maxima permisa a trenurilor si capacitatea liniei, dar si nivelul de siguranta la intersectia liniilor de cale ferata cu drumurile rutiere.

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole