Oficiul pentru Căi Ferate și Drumuri (Office of Rail and Road) solicită HS1 Ltd să reducă tarifele percepute companiilor feroviare de transport de călători și de marfă pentru utilizarea liniei de cale ferată de mare viteză de la Londra la Tunelul Canalului Mânecii, începând cu aprilie 2025.
Decizia autorității de reglementare, publicată în decizia sa finală privind planurile de cheltuieli ale HS1 Ltd pentru următorii cinci ani, vine în urma unei analize aprofundate a propunerilor companiei, care a propus deja unele reduceri ale costurilor în raport cu situația actuală.
Autoritatea de reglementare a stabilit că tarifele globale ar trebui să scadă cu 3,8% (5 milioane de lire sterline pe an) în comparație cu ultimele planuri ale HS1 Ltd, care au fost publicate în noiembrie ca răspuns la proiectul de hotărâre al autorității de reglementare din septembrie. Ca parte a acestor măsuri, compania este obligată să reducă tarifele pentru reînnoirea activelor de cale ferată și a stațiilor sale, inclusiv St Pancras. De asemenea, trebuie să își reducă tarifele pentru exploatarea și întreținerea zilnică a căii ferate.
ORR a fost în măsură să identifice domenii specifice în planurile de cheltuieli ale companiei în care pot fi aduse îmbunătățiri suplimentare, ceea ce ar duce la economii pentru operatorii de transport feroviar de călători și de marfă. ORR consideră că o mai bună gestionare a activelor de cale ferată și de gară poate duce la scăderea tarifelor, în beneficiul clienților.
În răspunsul său la proiectul de decizie, HS1 Ltd nu a fost de acord cu valoarea reducerilor de tarife propuse de ORR. Autoritatea de reglementare a luat în considerare dovezi suplimentare din partea HS1 Ltd și a altor părți interesate, dar în cele din urmă a stabilit că planurile de cheltuieli ale companiei nu au respectat obligațiile sale privind cheltuielile eficiente.
„Revizuirea noastră amănunțită și independentă a planurilor de cheltuieli ale HS1 Ltd a avut ca rezultat reducerea semnificativă a costurilor pentru operatorii de transport feroviar de călători și de marfă care utilizează linia de mare viteză începând cu aprilie 2025. Deși, în general, planurile inițiale ale HS1 au fost bune, compania trebuie acum să modifice anumite domenii specifice ale acestor planuri pentru a ține cont de deciziile noastre, ceea ce ar trebui să fie în beneficiul tuturor celor care utilizează această cale ferată”, a declarat Feras Alshaker, director Planificare și Performanță.