spot_img
marți, mai 17, 2022
spot_img

Compania HS Timber Group închide două fabrici. Lovitură grea pentru un operator feroviar

Compania austriacă HS Timber Group închide două fabrici în cursul acestui an – cea de panouri de lemn masiv din Siret şi cea de cherestea din Rădăuţi. Veniturile unui operator de transport feroviar vor fi grav afectate.

Oficialii HS Timber Group (fosta Holzindustrie Schweighofer) au explicat că investiţiile necesare la fabrica din Siret nu sunt fezabile din punct de vedere economic în condiţiile actuale de piaţă.

„O parte din operaţiunile fabricii din Rădăuţi şi întreaga activitate din cadrul fabricii de panouri din lemn masiv din Siret vor fi întrerupte începând cu 30 martie 2022, din cauza condiţiilor generale dificile de pe piaţa lemnului”, potrivit oficialilor companiei, citați de Ziarul Financiar.

În fabrica din Rădăuţi, o parte dintre operaţiuni, mai exact cele din fabrica de cherestea, vor fi întrerupte. Producţia de stâlpi şi grinzi din Rădăuţi va rămâne în funcţiune. „Fabrica de panouri de lemn masiv din Siret, care în prezent prelucrează cherestea de la fabrica din Rădăuţi, va fi închisă în totalitate. Capacitatea de debitare a fabricilor de cherestea ale HS Timber Productions în România va fi redusă cu 30% odată cu aplicarea acestei măsuri”, potrivit oficialilor companiei. Jumătate din producţia fabricilor era exportată, potrivit datelor din 2020.

HS Timber Group închide două fabrici. Austriecii se plâng de starea infrastructurii feroviare

HS Timber Group închide două fabrici CFR SA cedează reparații pe linia Petroșani-Simeria

Principalele motive ale restructurării constau în provocările din ce în ce mai mari din România, mai precis mediul legislativ instabil şi măsurile restrictive de pe piaţa lemnului.

„Achiziţia de lemn rotund pe piaţa din România a fost limitată începând cu 2016. Ucraina şi Rusia nu mai sunt disponibile pentru achiziţiile de materie primă, din cauza interdicţiilor de export în vigoare în aceste ţări. În plus, întârzierile lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare din regiune, precum şi birocraţia laborioasă în materie de importuri, fac ca importurile de lemn din alte state membre ale Uniunii Europene să fie foarte dificile. Mai mult decât atât, producţia de energie verde şi vânzarea de certificate verzi este extrem de anevoioasă”, spun cei de la HS Timber Group.

Altă lovitură grea pentru E-P Rail, după închiderea Azomureș

HS Timber Group închide două fabriciDecizia austriecilor va avea un impact serios asupra veniturilor unui operator feroviar de transport (OTF) care activează pe piața românească. Este vorba de E-P Rail, companie ai cărei principali clienți sunt HS Timber (Schweighofer Holzindustrie), Azomureş, Kronospan, VTG şi grupul petrolier maghiar MOL.

Închiderea celor două fabrici ale HS Timber vine după ce, luna trecută, combinatul Azomureş, cel mai important producător de îngrăşăminte utilizate de agricultura şi industria românească, a anunţat că opreşte temporar producţia, din cauza preţului ridicat la gaze naturale şi energie electrică.

„Nivelul ridicat al preţului solicitat de furnizori pentru materia primă principală, gazul metan, nu ne mai permite continuarea sustenabilă a activităţii. Din această cauză, la nivel european, şi alte platforme industriale au oprit total sau au restrâns foarte mult activităţile de producţie. Reluarea activităţii depinde de preţul gazului metan şi de disponibilitatea acestuia în piaţă”, au avertizat atunci oficialii companiei din Târgu Mureș.

E-P Rail avea estimări optimiste pentru 2022

E-P Rail SRL este o companie cu capital social integral privat care are ca obiect principal de activitate prestarea serviciilor de transport feroviar de mărfuri şi a serviciilor conexe acestuia. Compania a fost înființată în anul 2013 și deține subfiliale în Slovacia, Slovenia, Ungaria, Austria și Germania, potrivit Catalog Feroviar.

În luna septembrie a anului trecut, oficialii companiei erau extrem de optimiști în ceea ce privește evoluția afacerilor lor în 2022. „Pentru anul 2021 estimăm o cifră de afaceri de 120 milioane de euro, în timp ce pentru 2022 estimările indică un business de 130 milioane de euro“, spuneau la vremea respectivă reprezentanţii E-P Rail, citați de ZF.

În noile condiții, este greu de crezut că previziunile se vor adeveri.

Ultimele Articole