vineri, aprilie 19, 2024
spot_img

Horațiu Cosma despre trenul dirijat cu prăjina. Cere demisia lui Ion Simu-Alexandru

Fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor Horațiu Cosma (USR) a reacționat joi la informația publicată cu o zi înainte de Club Feroviar privind trenul dirijat cu prăjina. El a cerut demisia directorului general al CNCF CFR SA, Ion Simu-Alexandru.

”Păcală Grindeanu lovește din nou: ucrainenii au deschis ieri încă o cale ferată la granița cu România, însă trenul lor s-a blocat la noi în cablurile de electricitate. Anul trecut, vecinii noștri au reconstruit în plin război o linie de cale ferată de 20 km în doar 2 luni, dar au mai așteptat încă 4 luni după România să curețe bălăriile de pe partea noastră ca să o poată inaugura. Între timp, ucrainenii n-au stat cu mâinile în sân și au mai reparat o linie ce intră în România, în județul Maramureș, aproape de Sighetu Marmației. Ca și în 2022, tot ei au pus la bătaie și trenul. Și, ca în 2022, pe noi tot nepregătiți ne-au prins. La o trecere la nivel, trenul s-a blocat în cablurile de electricitate aeriene aflate prea jos. A reușit să treacă doar după ce un angajat feroviar le-a ridicat cu un băț. O scenă demnă de Caragiale. Este inadmisibil ca o țară membră UE, aflată într-un context economic și strategic net favorabil, să se împiedică în asemenea hal la fiecare proiect de interconectare cu un stat lovit de război și de o criză economică majoră, dar care, în schimb, gestionează ireproșabil aceste proiecte. Într-un stat condus de politicieni responsabili, conducerea CFR era trimisă la plimbare încă de la eșecul de anul trecut. Însă, la noi, Sorin Grindeanu l-a răsplătit cu o nouă prelungire de mandat pe directorul CFR Ion Simu, același individ pus sub acuzare de DNA pentru corupție”, a scris Horațiu Cosma pe pagina sa de Facebook.

Trenul dirijat cu prăjina pe sub cabluri la o trecere la nivel cu calea ferată

Club Feroviar a informat miercuri că, după 16 ani în care linia nu a fost folosită, a circulat primul tren Câmpulung la Tisa-Sighetu Marmației, format dintr-o locomotivă și un vagon ale Căilor ferate Ucrainene – Ukralizniția.

La o trecere la nivel cu calea ferată, locomotiva s-a dovedit a fi prea înaltă, iar un feroviar a folosit o prăjină pentru a înălța firele electrice și de comunicații de deasupra. Abia după această ”manevră feroviară” iscusită și ”modernă” garnitura și-a putut continua călătoria.

Trebuie menționat faptul că a fost vorba de un tren de probă. Sperăm că până la reluarea oficială a circulației se va rezolva și problema cu cablurile de la trecerea la nivel respectivă.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole