O asociere formată din Hitachi și Alstom a câștigat o comandă pentru a construi și asigura întreținerea unei flote de trenuri pentru rețeaua de mare viteză HS2 din Marea Britanie.
Alstom și Hitachi Rail au confirmat joi că societatea mixtă Hitachi-Alstom High Speed (HAH-S) (joint venture deținut în părți egale) a semnat contracte cu High Speed Two (HS2) pentru a proiecta, construi și întreține următoarea generație de trenuri de foarte mare viteză pentru HS2 Faza 1, potrivit unui comunicat Alstom.
Aceasta este parte a unui contract de 1,97 miliarde de lire sterline, inclusiv un contract inițial de întreținere a trenurilor pe 12 ani. Cei doi producători de trenuri vor livra cel mai rapid tren operațional din Europa, capabil să opereze la viteze maxime de 225 mph (360 km/h), reducând semnificativ timpul de călătorie pentru pasageri. Flota va fi 100% electrică iar trenul va fi unul dintre cele mai eficiente din lume datorită masei mai mici a trenului per pasager, designului aerodinamic, puterii regenerative și celei mai recente tehnologii de tracțiune eficiente din punct de vedere energetic.
Trenurile vor fi fabricate în Marea Britanie
Unul dintre elementele foarte importante este faptul că trenurile vor fi fabricate chiar în Marea Britanie dând un imbold economiei din această țară.
Într-un impuls major pentru creșterea și reechilibrarea economiei, societatea mixtă HAH-S va produce cele 54 de trenuri la unitățile nou îmbunătățite din County Durham, Derby și Crewe. Acesta fapt va duce la crearea a mii de locuri de muncă verzi, urmând să aducă suplimentar 157 de milioane de lire sterline Valoare Adăugată Brută (VAB) la economia Regatului Unit pentru fiecare an al fazei de construcție a trenurilor.
Noile trenuri au 200 m lungime, au câte 8 vagoane și sunt programate să circule în faza 1 a proiectului între Londra și Birmingham urmând să crească dramatic capacitatea și conectivitatea între orașe și orașe din întreaga țară, inclusiv Stoke, Crewe, Manchester, Liverpool, Carlisle, Motherwell și Glasgow. Acestea vor avea un impact major în reducerea emisiilor de carbon din transport, încurajând oamenii să renunțe la mașinile și avioanele alimentate cu combustibili fosili și să treacă spre calea ferată.
Andrew Barr, CEO al grupului, Hitachi Rail, a declarat: „Suntem încântați să fim pionieri în următoarea generație de trenuri de mare viteză în Marea Britanie, ca parte a joint-venture-ului nostru cu Alstom. Acest tren bullet construit în Marea Britanie va fi cel mai rapid din Europa și sunt mândru de rolul pe care Hitachi îl va juca pentru a ajuta la îmbunătățirea mobilității în Marea Britanie prin acest proiect.”
Directorul general al Alstom, Regatul Unit și Irlanda, Nick Crossfield a spus: „HS2 este o oportunitate o dată la o generație de a transforma Marea Britanie prin construirea unui sistem de transport durabil, potrivit pentru secolul 21. Sunt încântat că asocierea Alstom – Hitachi Rail a fost selectată pentru a dezvolta, construi și întreține în Marea Britanie următoarea generație de trenuri de mare viteză.”
Concepute predominant în Marea Britanie, trenurile vor fi construite, testate și întreținute în această țară și vor fi unul dintre cele mai avansate din Europa, susținute de decenii de experiență în trenuri de foarte mare viteză din întreaga lume. Pe noua rețea HS2, pasagerii vor putea beneficia de niveluri foarte ridicate de fiabilitate și de cele mai recente inovații pentru pasageri.
Potențialele defecte identificate cu senzori
Platforma trenurilor de mare viteză a lui Alstom și Hitachi utilizează niveluri înalte de tehnologie digitală inteligentă. Sistemul digital încorporat include senzori inovatori de ultimă generație care permit identificarea potențialelor defecte, asigurând călătorii sigure și fără probleme ale pasagerilor. Pasagerii vor putea accesa internet wireless fără întreruperi, de mare capacitate, vor putea face rezervări digitale de locuri și obține informații de călătorie mai bogate furnizate prin mai multe canale, trenurile fiind pregătite pentru viitor pentru a se adapta progreselor tehnologice.
Designerii trenurilor vor lucra cu experți de renume mondial în design inclusiv pentru a pune empatia în centrul designului, satisfacând nevoile pasagerilor de toate vârstele și abilitățile. Atribuirea celui mai important tren din Marea Britanie este un impuls major pentru economia britanică. Alstom și Hitachi vor construi noua flotă la unitățile lor din Newton Aycliffe, Derby și Crewe, susținute de o forță de muncă britanică puternică și lanțuri extinse de aprovizionare.
Contractul de material rulant HS2 este de așteptat să creeze și să susțină peste 2.500 de locuri de muncă. 505 de oameni vor fi angajați direct de cele două companii din Midlands și Nord în faza de proiectare și producție. Utilizarea pe scară largă a lanțului de aprovizionare din Regatul Unit va duce la crearea altor 2.000 de locuri de muncă indirecte în altă parte a economiei britanice. În plus, componenta de întreținere a trenurilor va crea peste 100 de noi locuri de muncă la Washwood Heath din Birmingham. Contractul va oferi o rampă de lansare pentru noi investiții în educație și învățare, adăugându-se la parteneriatele existente cu școlile locale și cei 200 de ucenici și absolvenți deja angajați de către cele două societăți în participație.
Cele două companii s-au angajat să investească 5 milioane de lire sterline în cercetare și dezvoltare cu universitățile din Marea Britanie. Ca parte a premiului, Hitachi și Alstom fac noi investiții de câteva milioane de lire sterline în tehnologii avansate în domeniul sudurii și fabricării de boghiuri. Aceasta va duce la o îmbunătățire majoră a forței de muncă și o extindere a complexității capacităților de construcție a trenurilor din Marea Britanie. Analiza efectuată de Oxford Economics a arăptat că HAH-S va furniza VAB de 1,1 miliarde de lire sterline economiei Regatului Unit numai în faza de producție.
Hitachi Rail a investit recent 8,5 milioane de lire sterline într-o instalație de sudură și vopsire la comandă la fabrica sa din Newton Aycliffe, ducând investiția totală la 110 de milioane de lire sterline. Site-ul, care a fost deschis în 2015 și are aproximativ 700 de angajați, a reprezentat un impuls major pentru producția din regiune. Noii unități de sudură îi va reveni sarcina asamblării și echipării caroseriei vehiculului, înainte ca fiecare caroserie să fie transportată în East Midlands.
Odată ajunse la fabrica Alstom din Derby, cea mai mare din Marea Britanie, cu 2.000 de angajați, trenurile vor fi echipate cu toate componentele rămase, inclusiv interioare, electrice și boghiuri. Boghiurile vor fi fabricate de Alstom la uzina lor din Crewe, pentru prima dată în 17 ani când aceste articole de mare valoare au fost fabricate în Marea Britanie, ca parte a unei noi investiții a companiei.
Unitatea de sudură din nord-est și cea de producție a boghiurilor din Crewe au o valoare importantă și vor fi moșteniri de durată pentru Marea Britanie. O echipă de întreținere dedicată va fi recrutată pentru a furniza un serviciu de clasă mondială de la noua unitate Washwood Heath, construită de HS2 în Birmingham. Centrul de service al Alstom din Crewe va deveni, de asemenea, o bază strategică pentru activități de întreținere grea pe o proporție semnificativă a componentelor și sistemelor cheie ale trenului. Aceste operațiuni de întreținere pe termen lung vor oferi oportunități pentru ambele regiuni în ceea ce privește crearea de locuri de muncă și dezvoltarea afacerilor pentru lanțul de aprovizionare mai larg, inclusiv pentru întreprinderile mici și mijlocii.
HAH-S va lucra acum cu HS2 și cu operatorul HS2 West Coast Partnership pentru a perfecționa proiectul final al trenului, înainte ca producția să înceapă în 2025.
Reducerea emisiilor de carbon în Marea Britanie
Fiind 100% electrică și având capacitatea de a transporta peste 500 de persoane pe călătorie, noua flotă HS2 este o alternativă cu emisii reduse de carbon decât efectuarea aceleiași călătorii pe drum sau pe aer. Acest beneficiu pentru mediu va crește în timp, pe măsură ce electricitatea pe care o extrage din rețea devine din ce în ce mai decarbonizată în următoarele decenii. Designul ușor și aerodinamic, împreună cu cea mai recentă tehnologie de tracțiune cu eficiență energetică, sunt garanția faptului că flota HS2 va fi una dintre cele mai eficiente trenuri de mare viteză din lume. Sistemul de frânare regenerativă de ultimă generație îmbunătățește și mai mult eficiența energetică prin returnarea energiei electrice înapoi la rețeaua națională.