marți, iunie 3, 2025

Hitachi Rail va moderniza linia Varșovia–Radom cu ETCS

Hitachi Rail va implementa o tehnologie de semnalizare digitală de ultimă generație pe linia feroviară Varșovia–Radom, marcând un pas important în eforturile de modernizare a căilor ferate din Polonia.
În colaborare cu DP System, Hitachi Rail a semnat un contract pentru instalarea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2 pe linia 8 – Varșovia–Radom. Proiectul, în valoare de 85 de milioane de zloți (aproximativ 20 de milioane de euro), este prevăzut să fie finalizat în decembrie 2027.
Modernizarea va include sistemul european de management al traficului feroviar (ERTMS) al Hitachi Rail, care încorporează sistemul european de control al trenurilor (ETCS), comunicații GSM-R și tehnologii IT avansate. Această soluție integrată permite schimbul continuu de date între trenuri, linii și centre de control, îmbunătățind eficiența operațională și siguranța.
Sistemul permite trenurilor să circule mai aproape unele de altele în condiții de siguranță, sporind capacitatea, scurtând durata călătoriilor și îmbunătățind fiabilitatea pentru pasageri și operatorii de transport de marfă. Locații cheie precum Radom, Warka și Piaseczno vor beneficia de legături îmbunătățite cu Varșovia.
Două centre de blocare radio (RBC) vor fi instalate la Okęcie în Varșovia și la Radom, formând coloana vertebrală a implementării ETCS Nivel 2. Tehnologia Hitachi Rail este deja utilizată pe aproape 1.500 km din rețeaua feroviară a Poloniei.

Angajament continuu față de sectorul feroviar polonez

Polonia rămâne o piață strategică pentru Hitachi Rail. Compania furnizează atât sisteme ETCS de nivel 1, cât și de nivel 2 și este în prezent singurul furnizor al sistemului ETCS Limited Supervision din țară. Dezvoltat împreună cu parteneri polonezi, printre care Asociația Inginerilor și Tehnicienilor din Comunicații, Universitatea Tehnică din Varșovia și Institutul Feroviar, acest sistem este operațional pe ruta Poznań–Wągrowiec și înlocuiește tehnologiile de semnalizare vechi din mijlocul secolului al XX-lea.
Numai în 2024, Hitachi a pus în funcțiune 10 stații de control local (LCS), responsabile de gestionarea traficului pe peste 512 km de cale ferată. Până în prezent, compania a livrat 24 de instalații LCS, inclusiv centrul de ultimă generație din Białystok, care gestionează un tronson de 70 km între Czyżew și Białystok.
„Polonia este una dintre piețele cheie din Europa pentru Hitachi”, a declarat Paweł Przyżycki, CEO al Hitachi Rail Poland. „Ambiția noastră este să continuăm să creștem și să contribuim la dezvoltarea unei căi ferate moderne, fiabile, digitale și durabile. Suntem pregătiți să sprijinim piața poloneză cu soluții de înaltă calitate pentru întregul ecosistem feroviar – de la control și semnalizare până la protecție cibernetică, sisteme energetice și material rulant.”

Articol preluat de pe RailwayPRO.com

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. După aburul din vagoane, INDA Craiova scoate și noxele din reviziile de vagoane ale CFR Călători

Povestea INDA Craiova a început acum 33 de ani, când firma a fost înființată de un grup de ingineri pasionați de sistemul feroviar. S-a...

Ultimele Articole