Hitachi – unul dintre liderii mondiali constructori de echipamente de infrastructură și vehicule feroviare – finalizează cu succes implementarea instalațiilor moderne de centralizare electronică pe Coridorul IV Pan-European.
Vorbim despre elemente importante ale subsistemului structural „Control, Comandă și Semnalizare din cale”, potrivit presshouse.ro.
În perioada 12-17 martie 2025, echipele Hitachi Rail au finalizat cu succes punerea în funcțiune a instalațiilor de centralizare electronică în stațiile CF Bârzava Nouă, Milova, Radna, Păuliș și Ghioroc, precum și a interfeței electronice de bloc integrat, în cadrul proiectului Frontiera Ungară – Arad – km 614.
Această etapă face parte din proiectul de investiție „Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria”, un element esențial al Coridorului IV Pan-European, pentru tronsoanele:
- 2a: Km 614 – Cap Y Bârzava;
- 2b: Cap Y Bârzava – Cap Y Ilteu.
Parteneriate Hitachi Rail
Implementarea acestui sistem avansat de semnalizare și centralizare electronică reprezintă un progres semnificativ în creșterea siguranței, eficienței și sustenabilității transportului feroviar.
Succesul proiectului este rezultatul unui efort colectiv remarcabil al echipelor Hitachi Rail, în colaborare cu partenerii Webuild, FCC și Salcef.
Un element deosebit al acestui proiect îl constituie utilizarea unor soluții de centralizare electronică de ultimă generație, dezvoltate de inginerii români din cadrul Centrului de Dezvoltare și Excelență Hitachi Rail din București.
„Devotamentul echipelor noastre de experți români în dezvoltarea și digitalizarea infrastructurii feroviare continuă. Prin inovație și tehnologie de vârf, contribuim la modernizarea și creșterea sustenabilității transportului feroviar din România. Implementarea acestui proiect este doar un pas dintre mulți alții pe care îi vom face spre un sistem de transport mai sigur, mai eficient și mai prietenos cu mediul”, afirmă Claudiu Seicean, director general al Hitachi Rail România.