spot_img
vineri, ianuarie 28, 2022
spot_img

Premierul britanic Boris Johnson susține linia de mare viteză High Speed 2 Londra – Manchester

Premierul britanic Boris Johnson a apărat, într-un discurs susținut la Muzeul de Științe și Industrie din Manchester, proiectul liniei feroviare de viteză High Speed 2. Aceasta în ciuda opoziției consilierului său pe Transporturi, Andrew Gilligan, jurnalist la Sunday Times.

High Speed 2

Această a doua linie de mare viteză din Regatul Unit ar urma să facă legătura între Londra și Birmingham (170 km), pentru a se bifurca apoi spre Leeds et Manchester în nordul Angliei, înainte de a ajunge în Scoția, amintesc jurnaliștii de la Ville, Rail & Transports.

Pe contul său de Twitter, Gilligan a catalogat proiectul drept ”dezastruos”, acuzând HS2 Limited (societatea selectată de Guvernul de la Londra) de ”mini-dictatură”. Noul locatar din Downing Street 10 nu și-a ascutat mentorul și a ales să stea în fața unei locomotive cu aburi Rocket Stephenson din secolul 19 când și-a afirmat, în fața unei audiențe compuse din șefi de companii, voința de a duce la capăt proiectul HS2 până la Manchester, al doilea oraș din Regatul Unit.

Patronii marilor companii vor continuarea proiectului High Speed 2

Marii patroni englezi i-au cerut recent lui Boris Johnson să meargă înainte cu proiectul, chiar dacă costurile liniei de mare viteză par a fi revizuite în creștere. Într-o scrisoare a președintelui director general al HS2 adresată ministrului Transporturilor și făcută publică de Financial Times, linia de mare viteză ar urma să coste nu 55,7 miliarde de lire sterline (aproximativ 61 miliarde de euro), cum fusese estimat inițial, ci de la 70 la 85 miliarde de lire (76 – 93 miliarde de euro).

Dezvăluindu-și prioritățile în materie de investiții în regiunile favorabile ieșirii din Uniunea Europeană, Boris Johnson a apărat ideea că Brexit-ul reprezintă ”o enormă oportunitate economică”. Linia High Speed 1, care este deja operațională, face legătura între gara Saint Pancras din Londra și tunelul pe sub Canalul Mânecii, fiind utilizată de trenurile Eurostar.

Ultimele Articole