Prima stație de alimentare cu hidrogen pentru trenurile de pasageri din lume, construită în Germania

5 august 2020

Prima stație de alimentare cu hidrogen pentru trenurile de pasageri din lume va fi construită În localitatea Bremervoerde din Saxonia Inferioară, începând din luna septembrie 2020.

Reprezentanții statului și companiile implicate s-au întâlnit recent la fața locului pentru o ceremonie simbolică de începere a proiectului. O fază de testare de 18 luni pentru primele două trenuri de pasageri alimentate cu hidrogen a fost finalizată cu succes la sfârșitul lunii februarie.

Compania de gaze și inginerie Linde va construi și va opera stația de alimentare cu hidrogen din apropierea stației Bremervoerde, în numele Companiei Regionale de Transport Saxonia Inferioară (LNVG). Alți parteneri ai proiectului sunt producătorul de vehicule feroviare Alstom, statul Saxonia Inferioară și Compania de Transport Feroviar Elbe-Weser (EVB).

După finalizarea preconizată la jumătatea anului 2021, stația de alimentare cu hidrogen va înlocui soluția existentă de alimentare mobilă. Cu o capacitate de aproximativ 1.600 kg de hidrogen pe zi, este una dintre cele mai mari stații de alimentare cu hidrogen din lume. De la începutul anului 2022, 14 trenuri regionale cu hidrogen furnizate de Alstom vor fi alimentate acolo zilnic și non-stop, dacă este necesar. Datorită unei autonomii de 1.000 de kilometri, trenurile vor putea circula fără întreruperi toată ziua pe rețeaua EVB cu o singură alimentare. Prin extinderi ulterioare, stația de alimentare va permite producerea hidrogenului, cu ajutorul electrolizei și a electricității regenerabile.

Prima stație de alimentare cu hidrogen pentru trenurile de pasageri, fianțată de statul german

“Ceremonia simbolică pentru această primă stație de alimentare cu hidrogen din lume dedicată trenurilor de pasageri este un pas important pentru un proiect pilot din Saxonia Inferioară”, a declarat Carmen Schwabl, directorul general al LNVG.

“Suntem încântați să jucăm un rol cheie în acest proiect inovator, de nivel mondial. Linde s-a angajat de mult timp în susținerea hidrogenului, ceea ce poate aduce o contribuție semnificativă la decarbonizare. Introducerea hidrogenului drept combustibil pentru trenuri va reduce semnificativ povara asupra mediului, deoarece un kilogram de hidrogen înlocuiește aproximativ 4,5 litri de motorină”, a spus la rândul lui Mathias Kranz, reprezentant al Linde în Germania.

“Construcția stației de alimentare cu hidrogen din Bremevörde va crea baza pentru funcționarea în serie a trenurilor noastre de hidrogen fără emisii în rețeaua Weser-Elbe. Apreciem faptul că Linde, ca furnizor de hidrogen cu experiență, preia acum și realimentarea trenurilor de serie, în urma operării de probă, încheiate cu succes”, comentează Jörg Nikutta, director general Alstom pentru Germania și Austria.

“Suntem mândri că am fost prima companie feroviară din lume cu permisiunea de a opera trenuri cu hidrogen în rețeaua Weser-Elbe. Pasagerii noștri au fost foarte curioși cu privire la aceste trenuri și tehnologia lor de la bun început. Pe lângă nivelul foarte scăzut de zgomot, trenul cu hidrogen impresionează cu emisiile sale zero, în special în aceste vremuri marcate de schimbări climatice. Pentru mecanicii noștri, conducerea trenului Coradia iLint a fost o motivație foarte specială”, a declarat Andreas Wagner, șeful diviziei SPNV și semnatar autorizat al Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser GmbH (evb).

Proiectul este subvenționat de Programul Național de inovație pentru tehnologia cu hidrogen și celule de combustibil al Ministerului Federal al Transporturilor, Infrastructura Digitală NOW GmbH va coordona ghidul de finanțare, iar Project Management (PtJ) este responsabil pentru implementarea proiectului.

Coradia iLint, primul tren de călători alimentat cu hidrogen

Coradia iLint este primul tren de pasageri din lume alimentat cu celule de combustie cu hidrogen, care generează energie electrică pentru propulsie. Acest tren complet nepoluant este silențios, iar singurele emisii sunt vapori de apă și apă de condens.

Trenul prezintă mai multe inovații: conversia energiei curate, stocarea flexibilă a energiei în baterii și gestionarea inteligentă a puterii motrice și a energiei disponibile. Conceput special pentru utilizare pe liniile neelectrificate, permite o operare feroviară ecologică și sustenabilă.