Statul francez a semnat cu Hello Paris contractul de serviciu public pentru CDG Express

Statul francez a semnat cu societatea Hello Paris, filială a Keolis și a RATP Dev, contractul de serviciu public pentru a exploata pe o perioadă de 21 de ani viitorul tren rapid CDG Express, care va face legătura între Paris și Aeroportul Roissy în 20 de minute.

Hello Paris Jocurile Olimpice din 2024 CDG Express

Asocierea dintre Keolis (grup SNCF) și RATP Cev a fost selectată în noiembrie anul trecut, în defavoarea concurentului său Transdev (controlat de Caisse des dépôts).

”Contractul se va întinde pe 21 de ani, adică 15 ani de exploatare efectivă în plus față de durata prevăzută pentru a pune în serviciu CDG Express, programată pentru finele lui 2025”, explică Palatul Matignon (reședința oficială a primului ministru francez) într-un comunicat, care precizează că perioada de dinaintea punerii în funcțiune ”îi va permite societății să primească ramele necesare de la compania Alstom”.

Hello Paris se poate apuca de treabă

”După definitivarea contractului de concesiune, pe 11 februarie 2019, care permite realizarea infrastructurilor feroviare și începerea lucrărilor, semnarea contractului de serviciu public permite finalizarea proiectului contractual și angajarea ansamblului actorilor pentru realizarea sa”, precizează Matignon.

Lungă de 32 km, noua legătură feroviară va pleca de la Gara de Est, în centrul Parisului, și va ajunge la Terminalul 2 al Aeroportului Roissy. Ea prevede un racord parțial subteran de 1 km în Paris și 7 km de cale ferată nouă – paralelă cu șinele pentru TGV – de la Mitry-Mory (Seine-et-Marne), până la aeroport. Între aceste două porțiuni, CDG Express va circula pe căile ferate existente, paralele cu cele utilizate de RER B.

Această legătură ”este esențială pentru competitivitatea economică și turistică a Regiunii Capitalei și este menită să favorizeze mutarea traficului de pe rutier pe feroviar”, concluzionează comunicatul dat publicității de Palatul Matignon. Ea ar fi trebuit să fie gata pentru Jocurile Olimpice din 2024, însă autoritățile franceze au decis amânarea punerii în funcțiune, pentru ca ritmul prea accelerat al lucrărilor să nu perturbe traficul de navetiști.