miercuri, iunie 19, 2024
spot_img

Haos la metrou zile la rând. Automatizarea montată cu întârziere dă rateuri

La două săptămâni după extinderea, cu întârziere, a sistemului de automatizare de pe Magistrala 2 până la stația Tudor Arghezi au apărut primele probleme. De câteva zile e haos la metrou la orele de vârf.

”Circulația trenurilor de metrou pe Magistrala 2 se desfășoară la acest moment în condiții normale, la un interval de 4 minute. În intervalul 8:00-9:00, pe o perioadă de aproximativ 15 minute cumulat, circulația s-a desfășurat în condiții de siguranță la un interval de aproximativ 6 minute, ca urmare  a unui deranjament la  sistemul de automatizare a traficului. Călătorii au fost  informați prin sistemul de sonorizare din stații”, a transmis vineri Metrorex, la solicitarea jurnaliștilor.

Însă, din păcate, nu a fost singura zi din această săptămână când sistemul de automatizare a traficului a cedat la ore de vârf. Primelee probleme au apărut marți dimineață. ”Metrorex anunță că circulația trenurilor de metrou pe Magistrala 2 se desfășoară momentan la un interval de 6 minute. Echipele noastre tehnice intervin pentru remedierea unor defecțiuni apărute la sistemul de automatizare a traficului. Vă prezentăm scuze pentru inconvenientul creat și vă asigurăm că depunem eforturi pentru a reveni la intervalul normal de circulație de 4 minute, specific pentru orele de vârf”, transmitea atunci Metrorex. Ulterior, responsabilii societății au anunțat că circulația trenurilor de metrou a fost reluată conform graficului de circulație, începând de la 9,40. Adică după ce trecurseră orele de vârf de trafic, când lumea se ducea la serviciu, timp în care peroanele și trenurile au fost pline până la refuz. Probleme au fost și în zilele care au urmat.

Automatizarea, extinsă cu întârziere, dar pe repede-nainte

Dar să vedem din ce cauză au apărut aceste probleme. Începând cu data de 9 mai 2024, se circulă fără transbordare pe Magistrala 2 între stațiile de metrou Pipera și Tudor Arghezi, așa cum am scris atunci.

Stația Tudor Arghezi a fost pusă în funcțiune cu călători pe 15 noiembrie 2023, chiar dacă lucrările de construcție fuseseră finalizate în decembrie 2022. ”Circulația trenurilor se va realiza în primă fază în sistem pendulă, pe relația Berceni-Tudor Arghezi, având în vedere că sistemul de automatizare nu a fost finalizat în integralitate. Avem asigurări că se va finaliza în curând, până la finalul anului 2023 – n.red.). În primă fază, trenurile vor circula la interval de opt minute între stațiile Berceni și Tudor Arghezi, iar mai departe, până la Pipera, la interval de patru minute. După finalizarea sistemului de automatizare a circulației, trenurile vor circula de la stația Pipera la Stația Tudor Arghezi la interval de patru minute”, spunea la vremea respectivă șefa Metrorex.

Numai că acest lucru nu s-a întâmplat, și s-a circulat în continuare la cale liberă și în sistem pendulă, între stațiile Tudor Arghezi și Berceni (fostă Depoul IMGB). Practic, luai metroul de la Tudor Arghezi și mergeai doar o stație, până la Berceni, unde te mutai la celălalt peron pentru a lua trenul cu care să-ți continui călătoria.

Apoi, în ianuarie 2024, Primăria Sectorului 4 a precizat că din februarie metroul va circula pe ambele linii la fiecare patru minute. O altă promisiune rămasă fără acoperire. În fine, pe 3 aprilie, când Mariana Miclăuș a participat la un eveniment electoral marca PSD, am întrebat-o când se va putea circula pe Magistrala 2, spre stația Tudor Arghezi, fără transbordare la stația Berceni. Noul termen avansat atunci a fost luna mai, care de data aceasta a fost respectat, însă se vede că punerea în funcțiune s-a făcut pe repede-nainte.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole