Deutsche Bahn (DB) a finalizat planurile pentru reabilitarea generală a liniei feroviare Hamburg-Berlin, care va începe la 1 august 2025 și va continua până la 30 aprilie 2026. Proiectul face parte din programul mai amplu S3, care își propune să modernizeze și să îmbunătățească infrastructura feroviară a Germaniei în următorii trei ani.
În timpul fazei de construcție, trenurile de marfă și pe distanțe lungi vor circula pe rute deviate, menținând conectivitatea între Hamburg și Berlin. Serviciile ICE directe vor fi în continuare disponibile, cu toate că timpul de călătorie va fi prelungit cu până la 45 de minute din cauza devierilor prin Uelzen și Stendal.
Pentru rutele regionale, un serviciu extins de autobuze de înlocuire va umple golurile lăsate de întreruperea circulației trenurilor. Până la 173 de autobuze vor circula pe 26 de rute, acoperind zilnic un total de 86.000 de kilometri. Această inițiativă reprezintă cea mai mare operațiune de înlocuire a autobuzelor din Germania de până acum.
„Pentru a îmbunătăți starea infrastructurii pe ruta aglomerată Hamburg-Berlin și pentru a reduce la minimum construcțiile recurente în viitor, am optat pentru o renovare cuprinzătoare. Deși aceste lucrări pot crea neplăceri navetiștilor, ne angajăm să oferim alternative atractive printr-un concept robust de înlocuire”, a declarat Dr. Wolfgang Weinhold, manager de program pentru renovare generală la DB InfraGO AG.
Reabilitarea relației Hamburg-Berlin: Modernizări și îmbunătățiri ale infrastructurii
Reabilitarea va include înlocuirea a peste 180 de kilometri de cale ferată și a 200 de aparate de cale ferată. Șase noi puncte de transfer vor îmbunătăți stabilitatea și flexibilitatea operațională, permițând trenurilor de călători mai rapide să depășească trenurile de marfă mai lente.
Secțiunile cheie din apropierea regiunilor metropolitane – de la Hamburg-Rothenburgsort la Büchen și de la Nauen la Berlin-Spandau – vor fi echipate cu sistemul european avansat de control al trenurilor (ETCS) pentru creșterea capacității și eficienței.
Îmbunătățiri ale stațiilor
Planurile de reabilitare includ, de asemenea, modernizări la 28 de stații de pe traseu. Îmbunătățirile vor include toalete noi, accesibilitate sporită, adăposturi pentru intemperii și sisteme actualizate de orientare pentru a îmbunătăți experiența călătorilor.
Pentru a stimula conectivitatea digitală, DB va instala stâlpi radio de-a lungul liniei, permițând viteze de date gigabit pentru comunicațiile mobile. Noua infrastructură va sprijini, de asemenea, sistemul FRMCS (Future Rail Mobile Communication System), îmbunătățind internetul la bord și calitatea apelurilor pentru călători.
În februarie, DB va organiza sesiuni de informare adaptate autorităților regionale și publicului larg, detaliind planurile de renovare și modalitățile alternative de transport. La aceste discuții vor participa părți interesate din Hamburg, Berlin-Brandenburg, Saxonia Inferioară, Mecklenburg-Pomerania de Vest, Saxonia-Anhalt și Schleswig-Holstein.
Renovarea Hamburg-Berlin face parte din angajamentul DB de a moderniza 1.500 de kilometri de infrastructură feroviară până în 2027. Această inițiativă se bazează pe succesul proiectului pilot Riedbahn, finalizat în decembrie 2023, care a demonstrat beneficiile unor modernizări complete ale căii ferate și ale sistemului.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com