sâmbătă, iunie 7, 2025

Gysev comandă noi trenuri Flirt

Stadler a semnat un contract cu Gysev Zrt. pentru furnizarea a 9+4 EMU intercity Flirt. Compania feroviară a operatorului intenționează să pună vehiculele în funcțiune pe rutele Sopron-Budapesta și Szombathely-Budapesta începând cu anul 2027. Noile trenuri multisistem vor avea licență de operare nu doar în Ungaria, ci și în Austria.

Caroseriile din aluminiu ale trenurilor cu cinci vagoane vor fi realizate de specialiști maghiari în centrul de competență pentru caroserii al Stadler din Szolnok. Semnarea contractului are, de asemenea, o semnificație istorică feroviară, deoarece ultima dată au fost achiziționate trenuri motorizate intercity noi pentru Ungaria exact acum 30 de ani.

Contractul constă într-o comandă de bază de 9 EMU intercity Flirt și o opțiune pentru până la 4 unități. Gysev are la dispoziție 3 luni pentru a decide câte trenuri opționale va comanda de la Stadler începând cu data intrării în vigoare a contractului. În conformitate cu calendarul de livrare, Stadler are timp să predea primul vehicul lui Gysev în termen de 36 de luni, în timp ce ultima unitate din comanda de bază va intra în traficul de pasageri pe rutele Sopron-Budapesta și Szombathely-Budapesta în termen de 44 de luni. După aceea, Stadler mai are la dispoziție încă doi ani pentru a obține autorizația de operare în Austria. Contractul cu furnizorul va intra în vigoare după încheierea contractului de finanțare.

Achiziția este finanțată de Gysev cu un împrumut acordat de Banca Europeană de Investiții BEI

Pasagerii din Gysev sunt deja familiarizați cu trenurile Flirt, deoarece compania feroviară a comandat un total de 20 de unități Flirt de la Stadler în trei achiziții diferite între 2013 și 2018. Pe de altă parte, noile EMU interurbane vor fi diferite în multe privințe de flota achiziționată anterior, aspectul exterior și interior al vehiculului urmează și reflectă nivelul mai ridicat de servicii. În plus față de designul ușor de întreținut, producătorul echipează vehiculele cu motoare de tracțiune electrice moderne, datorită cărora trenurile intercity pot fi exploatate cu valori mai mici ale consumului de energie, ceea ce reduce, de asemenea, costurile totale ale ciclului de viață al vehiculului.

Lungimea vehiculelor în cinci părți, capabile să atingă o viteză de 160 km/h, este de 106,2 metri, iar numărul de locuri poate fi modificat în mod flexibil, în funcție de dispunerea locurilor de vară și de iarnă. În cazul configurației de iarnă, numărul de locuri este de 280, dintre care 32 sunt la clasa întâi. Atunci când cererea de transport de biciclete este mai mare, în special în timpul sezonului de vară, devine posibil transportul a până la 18 biciclete prin reducerea numărului de locuri la clasa a doua.

Noile vehicule sunt fabricate în conformitate cu cele mai recente standarde internaționale care au intrat în vigoare la sfârșitul anului trecut. Noile trenuri se caracterizează printr-un sistem modern de informare a pasagerilor, camere de supraveghere care sporesc siguranța pasagerilor, prize pentru încărcarea telefoanelor, tabletelor și laptopurilor, spații generoase, luminoase, cu aer condiționat, spații pentru pasageri cu podea joasă, două toalete standard și o toaletă PRM. Datorită duratei de călătorie de obicei mai lungi pe rutele interurbane, vehiculele sunt dotate și cu automate de vânzare de alimente și băuturi, fiind creată și o zonă de luat masa destinată acestui scop pentru consumarea meselor achiziționate.

Flirt este cel mai de succes produs al companiei Stadler, cu peste 2 500 de unități vândute în 21 de țări începând din 2002. Acest tip de vehicul este foarte cunoscut și în Ungaria, 20 dintre ele fiind în prezent operate de Gysev și 123 de către compania feroviară de stat maghiară MÁV. Uzina autohtonă Stadler a avut un rol important în producția celui mai de succes tip, fabrica din Szolnok a produs aproape 1.000 de trenuri Flirt, ceea ce înseamnă un total de 3.883 de caroserii. În cadrul comenzii care tocmai a fost semnată, în funcție de toate comenzile opționale, un total de 65 de vagoane Flirt IC ar putea fi fabricate la Szolnok pentru Gysev.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. După aburul din vagoane, INDA Craiova scoate și noxele din reviziile de vagoane ale CFR Călători

Povestea INDA Craiova a început acum 33 de ani, când firma a fost înființată de un grup de ingineri pasionați de sistemul feroviar. S-a...

Ultimele Articole