Guvernul spaniol vrea să reclame Ouigo la Comisia Națională a Piețelor și a Concurenței (CNMC), pentru ”practici profund neloiale”, a spus ministrul Transporturilor de la Madrid, Óscar Puente.
Oficialul spaniol a criticat sever Oiugo, filiala low cost a companiei feroviare franceze de stat SNCF, pe care o acuză că vinde bilete în pierdere, pentru a-și consolida cota sa de piață în transportul de pasageri pe calea ferată din Spania, în defavoarea companiei naționale spaniole Renfe. Ouigo este prezent în Spania din mai 2022.
După liniile în direcția Sevilla, Barcelona și Alicante, cu plecare din Madrid, Valladolid va fi a patra destinație care se va deschide către concurență și a treia exploatată de Ouigo. Potrivit anunțului făcut la începutul lunii trecute de autoritățile din Spania, CNMC a validat această linie pentru circulația trenurilor franceze Ouigo deoarece acest lucru ”nu aduce atingere echilibrului economic al contractului de serviciu public semnat între Ministerul Transporturilor și Mobilității Durabile, pe de o parte, și Renfe Viajeros, de cealaltă parte”.
Guvernul spaniol vrea să reclame Ouigo. Tarife ”foarte mult sub costuri”
Între timp, optica guvernamentală s-a schimbat. Acum, socialistul Óscar Puente reproșează Ouigo că vinde bilete ”foarte mult sub costuri” pentru trenurile sale de mare viteză.
Chiar dacă subliniază faptul că liberalizarea pieței feroviare a adus și ”lucruri pozitive”, cum ar fi scăderea prețurilor, ministrul consideră că acestea s-au redus la ”un nivel care nu este sustenabil” pentru operatorii care-și dispută piața, în speță Renfe (care are și ea o filială low cost, Avlo), Ouigo și Iryo, filială a companiei publice italiene Trenitalia.
„Concurența trebuie să fie loială și trebuie să le permită celor trei companii să facă profit sau, în cel mai rău caz, să nu sufere pierderi”, a mai spus ministrul spaniol al Transporturilor. Un raport oficial arată faptul că dechiderea pieței feroviare către concurență a dus la scăderea cu 40% a tarifelor față de acum trei ani, când Renfe avea monopolul.
Oficialii de la Madrid consideră că politica tarifară a Ouigo nu ar fi posibilă fără acordul Guvernului francez, având în vedere faptul că SNCF este o companie deținută de stat.