vineri, martie 29, 2024
spot_img

Guvernul austriac taie din investitiile pentru calea ferata

Inaugurarea Tunelului feroviar Koralm, amanata pentru 2026

Noul guvern federal din Austria a publicat recent bugetul de stat pentru 2018-2019, iar din acesta rezulta reduceri semnificative ale cheltuielilor pentru infrastructura feroviara.

Astfel, din bugetul initial in valoare de 13,9 miliarde euro, ce trebuia alocat Cailor Ferate Austriece (ÖBB), a fost taiata suma de doua miliarde de euro. Potrivit guvernului de la Viena, in 2018, din fondurile pentru investitii, ÖBB primeste mai putin cu 451 milioane euro, urmand ca in 2019 sa primeasca mai putin cu 688 milioane euro.

Practic, aceste reduceri de alocari financiare inseamna ca derularea unor proiecte majore de cale ferata va fi semnificativ afectata. Cel mai mult va avea de suferit Tunelul feroviar Koralm, ce se construieste in prezent intre Graz si Klagenfurt. Acesta nu va mai fi inaugurat in 2024, asa cum era preconizat, ci in 2026.

Printre alte proiecte derulate de catre ÖBB si care acum vor fi amanate din cauza reducerilor bugetare se numara bypass-ul feroviar Müllendorf, modernizarea liniei Viena – Bernhardsthal, reconstruirea liniei Hütteldorf – Meidling (aceasta urma sa fie reconstruita si adaptata pentru serviciile S-Bahn din Viena), dar si o serie de alte proiecte pentru electrificarea unor linii feroviare.

Tunelul feroviar Koralm este in prezent in plin proces de constructie in partea de sud-est a Austriei. ÖBB Infrastruktur, divizia de cale ferata a Cailor Ferate Austriece, este responsabila de implementarea proiectului, parte a Coridorului TEN-T Baltic-Adriatic cu o intindere de peste 2400 kilometri de la Gdansk si Gdynia, situate pe coasta de nord a Poloniei si, via Varsovia si Viena, pana la Bologna si Ravenna, ambele in partea de nord a Italiei. Tunelul feroviar Semmering  este de asemenea parte integranta a Coridorului feroviar Baltic-Adriatic.

Cele doua tunele de cale ferata, Koralm si Semmering vor avea conexiune directa, dupa finalizarea lucrarilor.

La fel ca tunelul Semmering si tunelul Koralm este parte integranta a unei linii de cale ferata, linia de mare viteza Koralm, cea care va face legatura intre orasele Klagenfurt (capitala landului Carinthia) si Graz (capitala landului Styria), reducand considerabil timpul de parcurs dintre cele doua orase, de la trei ore, in prezent, la mai putin de o ora.

Lucrarile sunt estimate la un cost de 11 miliarde de euro si includ construirea unei linii de cale ferata dubla, electrificata, in lungime de 130 kilometri, 12 statii si opriri precum si un tunel nou de 32,9 kilometri, cel mai lung construit in Austria.

Linia Koralm va fi operationala abia in 2026 (potrivit noilor estimari generate de reducerile bugetare). Se estimeaza ca noua linie va facilita zilnic tranzitul a pana la 256 trenuri de mare viteza la o capacitate de 250 km/h.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole