spot_img
miercuri, iulie 6, 2022
spot_img

Mai multe guri de acces la metrou. Colaborare Metrorex-primăriile de sector

Primăriile de sector din Capitală se vor implica în proiecte care vizează deschiderea mai multor guri de acces la metrou, la stațiile existente. Declarația a fost făcută miercuri, la Conferința de Infrastructură 2022, organizată de Club Feroviar la Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri din cadrul Universității Tehnice de Construcții București, de către Marian Soroceanu, șef Secție linii, tuneluri și stații în cadrul Metrorex.

El a menționat faptul că de-a lungul timpului a existat o bună colaborare cu administrațiile locale atât la realizarea stațiilor comune de tramvai și metrou, cât și la realizarea conexiunilor intermodale.

Proiecte derulate de-a lungul timpului cu administrațiile locale

guri de acces la metrou metrou OborOficialul Metrorex a dat ca exemplu în acest sens stația de metrou Crângași, unde este realizată conexiunea cu linia de tramvai 41. De asemenea, la stația de metrou Obor a fost realizată legătura cu liniile de tramvai 1, 10 și 46.

La stația de metrou Piața Sudului există un pasaj de legătură cu zona comercială și park&ride-ul din vecinătate, dar și cu stațiile de tramvai de pe Șoseaua Olteniței. Rămânând în sudul Bucureștiului, Marian Soroceanu a făcut referire și la stația de metrou Berceni (fostă depoul IMGB), unde Primăria Sectorului 4 și Primăria Popești-Leordeni au construit o pasarelă pietonală peste liniile de metrou, care aici sunt la suprafață.

Extinderea Magistralei 2, în colaborare cu Primăria Sectorului 4

Cea mai bună colaborare a Metrorex cu o autoritate publică locală este cea cu Primăria Sectorului 4, care derulează proiectul extinderii Magistralei 2 cu încă o stație – Tudor Arghezi –   pe distanța de 1,71 km, cale dublă.

În anul 2019 între Metrorex SA, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și autoritățile locale ale Sectorului 4 a fost încheiat un Protocol de asociere pentru realizarea unei stații de metrou în continuarea Magistralei 2 de metrou Berceni-Pipera, prin utilizarea terenului aferent liniei de probe și a legăturii rețelei de metrou cu stația CF Popești. Obiectivul de investiții a fost inițiat de Primăria Sectorului 4, care a asigurat și sursele de finanțare necesare, Metrorex fiind implicată în asigurarea asistenței tehnice în ceea ce privește stabilirea/avizarea soluțiilor pentru realizarea lucrărilor de structură și dotarea cu instalațiile de infrastructură necesare.

Termenul de finalizare a lucrărilor este anul 2023, iar după punerea în funcțiune, stația de metrou și infrastructura aferentă vor fi incluse în contractul de concesiune și implicit în administrarea Metrorex. Tot Primăria Sectorului 4 continuă lucrările și la Pasajul Eroii Revoluției, care va asigura legătura stației de metrou existente cu același nume de pe Magistrala 2 cu stația de tramvai.

Mai multe guri de acces la metrou în Sectorul 4, plus una în Pipera

contractul pentru Magistrala 6 de metrou Metrorex cumpără geamuri energie electrică la metrou Programul Metrorex de Sărbători Consiliul de Administrație al Metrorex avarie la metrouÎn prezent, derulăm cu Primăria Sectorului 4 proiecte pentru deschiderea unor noi accesuri de metrou la stațiile Eroii Revoluției, Apărătorii Patriei și Constantin Brâncoveanu. De asemenea, împreună cu Primăria Sectorului 2 s-a inițiat o colaborare pentru construirea unei subtraversări a bulevardului Dimitrie Pompeiu”, a declarat oficialul Metrorex.

În ceea ce privește subtraversarea de la stația de metrou Pipera, la capătul Magistralei 2, Constantin Ionescu, fost director de Infrastructură în cadrul Metrorex, a precizat că nu este o idee nouă subtraversarea bulevardului Dimitrie Pompeiu, însă rămâne de văzut cine va asigura finanțarea.

„Pasajul Pipera a fost gândit acum 17-18 ani. Încă de atunci era o situație foarte delicată la stația de metrou Pipera. Sigur, acum, după pandemie, e mai liniște, ca să zic așa, dar investiția ar fi necesară. Este necesar acest pasaj subteran, dar să vedem cine-l plătește”, a spus Constantin Ionescu, care a precizat că în urmă cu mai bine de 15 ani Primăria Sectorului 2 se oferise să finanțeze investiția.

Ultimele Articole