marți, iulie 9, 2024
spot_img

Gurasada – Simeria trebuia terminat anul trecut. Grindeanu vine cu discursuri mobilizatoare

La un an de când trebuia definitivat tronsonul de cale ferată Gurasada – Simeria, acesta e undeva la 75%. Miercuri, ministrul Sorin Grindeanu a descins din elicopter cu îndemnuri mobilizatoare pentru constructori. „E nevoie de o mai bună mobilizare”, i-a dojenit ministrul.
Impresiile sale privind Gurasada – Simeria au fost postate pe pagina sa de socializare. „Este nevoie de o mai bună mobilizare pentru finalizarea lucrărilor în 2024 pe tronsonul feroviar Gurasada – Simeria, parte a Coridorului feroviar Rin-Dunăre!
Am solicitat atât constructorului, dar și conducerii CFR Infrastructură, ca în primul semestru al anului 2024, toate lucrările de reabilitare pe acest tronson să fie finalizate, astfel să avem o cale ferată optimizată și integrată cu rețeaua feroviară de peste graniță”, a spus el.

Lucrările trebuiau terminate în cinci ani, socotiți din 2017

În 2017 a fost semnat contractul pentru Lotul 2 „Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan – European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h: Tronsonul 3: Gurasada – Simeria”, inclus în Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020.
Valoarea contractului de lucrări este de 2.636.523.184,68 lei fără TVA, la care se adaugă TVA. Plăţile aferente contractului vor fi asigurate de Comisia Europeană din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare pentru perioada 2014-2020 şi de la Bugetul de Stat.
Contractul a fost atribuit asocierii FCC Construccion SA, Astaldi S.p.A. şi Contratas y Ventas
SA, lider al asocierii fiind declarat FCC Construccion SA. Perioada de implementare a contractului este de 60 de luni calendaristice şi cuprinde atât Durata de execuţie, cât şi Perioada de Notificare a defecţiunilor.
La începutul verii, stadiul lucrărilor era însă doar de 75% după cum relata aici publicația zhd.ro.
În ceea ce privește gara Simeria, Grindeanu a spus: „Gara Simeria este un important nod feroviar, care va beneficia de anul viitor de un modern Centru Operațional de Conducere a Circulației, care va fi conectat cu centrele operaționale din Arad și Brașov, dar și de o Hală de mentenanță la standarde europene pentru întreținerea și repararea utilajelor feroviare, iar călătorii se vor bucura de condiții civilizate într-o clădire monument istoric modernizată.
Clădirea de călători din stația Simeria are un stadiu de execuție de 60%, ceea ce înseamnă că în prima parte a anului 2024, pentru că nu mai acceptăm întârzieri, acest obiectiv să fie redeschis publicului călător!
Anul acesta însă constructorul va trebui să finalizeze și partea de suprastructură feroviară pentru ultimele 4 linii din stație, iar CFR Infrastructură să ia toate măsurile necesare pentru operaționalizarea circulației pe toate cele 8 linii noi din această stație!”.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole