Grupul GRAMPET – GFR anunta schimbari strategice in echipa de management

Noua structură de conducere include 4 Vice Preşedinţi responsabili de principalele arii de business. Mandatele de Vice Președinte și directori anunţate intră în vigoare la 1 ianuarie 2019. Grupul GRAMPET, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa de Sud-Est şi prima multinaţională din România, efectuează schimbări strategice în structura sa de management, în contextul proiectelor ambiţioase de extindere la nivel internaţional.

Astfel, Sorin Chinde devine Vice Președinte al Departamentului de Transport.

Sorin Chinde – cu o experiență de peste 13 ani în Grupul GRAMPET – preia în subordinea sa toți operatorii de transport și responsabilitatea dezvoltării internaționale a grupului. Absolvent al Facultății de Transporturi din cadrul Politehnicii București, Sorin Chinde a activat în ultimii 30 de ani atât în sectorul feroviar de stat, cât și în cel privat. În 2005, el a preluat funcția de director general al Grup Feroviar Român (GFR), compania fiind astăzi cel mai mare operator privat feroviar din România, cu aproape 2.800 de angajați și o cifră de afaceri de peste 158,55 milioane euro pentru 2017, în creștere față de anul anterior.

Tomoni Vizante devine Vice Președinte al diviziei de Material Rulant Marfă.

Tomoni Vizante are 19 ani de experiență în Grupul GRAMPET, mai mult de jumătate din experiența sa de 34 de ani în industria de profil. Și-a început cariera ca inginer la REVA Simeria, activând fără întrerupere în cadrul acestei companii până la privatizarea sa și preluarea de către GRAMPET, când devine Director General (1999 – 2006). Ulterior, a fost numit Director Executiv al Grupului GRAMPET. Din 2007 până în prezent este Președintele Organizației Patronale a Reparatorilor de Material Rulant (OPREMAR) București. A absolvit Institutul Politehnic Traian Vuia din Timișoara, Facultatea de Mecanică.

Grațian Călin devine Vice Președinte al diviziei de Material Rulant Călători.

Gratian Călin are 9 ani de experiență în Grupul GRAMPET. S-a alăturat echipei în 2011, asumându-și rolurile de Președinte al companiei RELOC SA şi Director General al operatorului TRAIN Hungary. Are peste 22 ani de experiență de management în domeniul industriei feroviare. Absolvent al Universității Politehnica București, Profil Transport Feroviar, are un MBA în Management și Administrarea rețelelor feroviare, precum și un Doctorat la Universitatea Politehnica Timișoara, Facultatea de Inginerie Electrică.

Belgin Bactali devine Vice Președinte responsabil cu departamentul Financiar.

Cu experiență de 14 ani în Grupul GRAMPET, Belgin Bactali este absolventă a Academiei de Studii Economice, Facultatea Finanţe-Bănci, Belgin Bactali şi-a început cariera în cadrul Grupului GRAMPET în 2004, ca economist. În 2008 a preluat funcția de Director Financiar al companiei Rolling Stock. Patru ani mai târziu, prelua aceeași funcție în Grup Feroviar Român, iar din 2016 este Directorul Diviziei Financiare a Grupului GRAMPET. Este membră în Consiliul de Supraveghere al GRAMPET Debrecen și Consiliul Director al Fundației Grampet. Totodată, este membră ACCA din 2015.

După 16 ani de activitate în cadrul Grupului GRAMPET, Cristian Rădulescu preia ștafeta de la Sorin Chinde, devenind noul Director General al companiei fanion Grup Feroviar Român. S-a alăturat echipei în 2002 ca director de sucursală a Grup Feroviar Român – Sucursala Brazi. Începând cu 2005 preia funcţia de Director General al Trans Expedition Feroviar, iar din 2018 a devenit Directorul General Adjunct al Grupului Feroviar Român. Are o licență în Management Financiar Contabil și Administrativ și un Master în Managementul Sistemelor Economice Turistice și Administrative.

În același timp, Amedeo Neculcea este desemnat Director General Adjunct al Grup Feroviar Român. Cu experiență în Grupul GRAMPET de peste 13 ani, el lucrează de 22 de ani în domeniul transporturilor feroviare și al logisticii. S-a alăturat grupului în 2005, ca Şef Serviciu Comercial – Marketing al Grupului Feroviar Român, devenind Director Comercial în 2008. În perioada 2012 – 2015 a fost pe rând director adjunct și director general al GRAMPET Logistics, iar din ianuarie 2016 este consilier pentru dezvoltarea de proiecte feroviare în cadrul Grup Feroviar Român. Absolvent al Facultății de Transporturi, secția Tehnica Transporturilor din cadrul Universității Politehnica București, are un Master în Logistica Transporturilor (Facultatea de Transporturi) și este Doctor în Ştiinţe inginereşti, domeniul Ingineria Transporturilor. S-a remarcat și în domeniul publicisticii științifice în domeniu, având, de asemenea, contribuții majore și în dezvoltarea mai multor aplicații informatice feroviare.

„Se spune că cea mai dificilă sarcină pentru un lider de piaţă este să rămână în frunte. Pentru acest lucru, ai nevoie de cei mai buni oameni la panoul de comandă”, spune Gruia Stoica, Președintele Grupului GRAMPET.

„Începem o nouă etapă în 2019, anul care va marca totodată și primii 20 de ani ai Grupului GRAMPET. Am convingerea că echipa de management pe care o anunțăm astăzi este talentată, bine pregătită și ştie foarte bine ce are de făcut. Competenţa, perseverenţa şi abilităţile lor de management au adus Grupul GRAMPET în poziţia de lider în care este astăzi”.

În urmă cu câteva luni, Grupul GRAMPET devenea prima companie europeană care a aderat la asociaţia Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică. Proiectul inițiat de guvernele din China, Kazahstan și Azerbaidjan are drept obiectiv dezvoltarea unui nou coridor de transport multimodal pe relația Asia – Europa și pune România pe Noul Drum al Mătăsii, cel mai mare proiect de infrastructură din istoria recentă.

„Este un pas gigant nu doar pentru noi, ci și pentru România, care își confirmă, astfel, poziţia strategică în domeniul european al transporturilor”, subliniază Sorin Chinde. „Suntem onorați că eforturile noastre din ultimii 20 de ani au fost recunoscute și că am primit această oportunitate. Ne-am asumat angajamente ambițioase pentru următorii ani, în fața partenerilor noștri. În același timp, ne-am propus să ne extindem în alte șapte țări. Viziunea, deciziile de management şi paşii următori capătă, astfel, cu rol esențial şi mă bucur să preiau o parte din această responsabilitate”.

Grupul GRAMPET – Grup Feroviar Român acoperă în mod strategic întregul lanţ de soluții și produse de transport feroviar: servicii de transport feroviar marfă, construcţii, reparaţii şi modernizarea materialului rulant, producția de piese de schimb, închiriere de material rulant, transbordarea mărfurilor, servicii logistice, precum și soluţii inovatoare de IT pentru industrie.

Operatorii săi – GRUP FEROVIAR ROMÂN, EURORAIL LOGISTCS doo Serbia, GRAMPET CARGO AUSTRIA, TRAIN HUNGARY, TRAIN HUNGARY CROATIA, BULGARIAN RAILWAY COMPANY – oferă soluții logistice complexe prin intermediul unei flote de 20.000 vagoane și 400 locomotive. Anual, Grupul GRAMPET transportă aproximativ 22 milioane de tone de marfă.

Prin intermediul fabricilor Reva Simeria, Electroputere VFU Paşcani, Reloc Craiova și Electroputere VFU Craiova, Grupul GRAMPET acoperă 100% din piața reparatorie de material rulant din România. Totodată, Grupul deține o fabrică de reparație și producție vagoane în Ungaria – GRAMPET Debrecen Vagongyár, care este liderul local pe piața reparatorie de vagoane destinate transportului de gaze și unul dintre liderii europeni de profil.

În total, Grupul GRAMPET numără 7.100 de salariați.