Arriva Group a anunțat o investiție de 300 de milioane de lire sterline în nouă trenuri hibride cu baterii de ultimă generație pentru a înlocui întreaga sa flotă Grand Central, marcând un pas semnificativ către o călătorie pe calea ferată mai durabilă și stimulând economiile regionale.
Comanda include 45 de vagoane trimodale fabricate de Hitachi Rail, care vor avea flexibilitatea de a funcționa pe șine electrificate și neelectrificate folosind energie electrică, baterii sau motorină. Investiția include, de asemenea, un contract de întreținere pe 10 ani, consolidând angajamentul pe termen lung al Arriva față de transportul feroviar din Regatul Unit și față de soluțiile durabile de transport public.
Decizia urmează aprobării de către autoritatea de reglementare feroviară a unei prelungiri a drepturilor de acces la calea ferată Grand Central până în 2038. Trenurile vor fi construite la fabrica Hitachi de la Newton Aycliffe din County Durham, menținând locurile de muncă calificate și deschizând o nouă oportunitate de producție avansată în cadrul lanțului de aprovizionare din Regatul Unit. Componenta de baterii a comenzii se aliniază la strategia industrială a guvernului britanic și la obiectivul acestuia de a face din nord-estul țării un centru pentru tehnologia bateriilor.
Noua flotă va oferi o creștere cu 20% a capacității de locuri, ceea ce înseamnă 400.000 de locuri suplimentare pe an pentru pasagerii care călătoresc între nord-est, Yorkshire și Londra. Capacitatea trimodală permite, de asemenea, o posibilă utilizare viitoare pe alte rute. Se așteaptă ca trenurile să reducă atât emisiile, cât și zgomotul, având capacitatea de a funcționa în modul baterie cu emisii zero la intrarea și ieșirea din stații, îmbunătățind calitatea aerului în zonele urbane.
Flota va fi livrată în 2028 în cadrul unui contract de leasing pe 10 ani, finanțat de Angel Trains.
„Această investiție majoră subliniază angajamentul nostru față de piața britanică. Suntem mândri să conectăm comunitățile slab deservite cu centrele regionale și naționale, contribuind la transformarea călătoriei durabile cu trenul într-o alegere ușoară. Aceste trenuri ecologice, cele mai bune din clasa lor, vor oferi călătorii mai confortabile și o schimbare treptată a capacității pe serviciile noastre populare Grand Central. Așteptăm cu nerăbdare să anunțăm noi comenzi de material rulant, care să genereze locuri de muncă și beneficii economice mai ample, pe măsură ce rețeaua noastră se dezvoltă”, a declarat Amanda Furlong, director general al Arriva UK Trains.
„Pe măsură ce sărbătorim 200 de ani de la nașterea căii ferate moderne în nord-est, este simbolic faptul că trenurile inovatoare cu baterii sunt dezvoltate în Newton Aycliffe”. Capacitatea trenurilor cu baterii de a oferi călătorii mai ieftine, mai ecologice și mai fiabile înseamnă că deblocăm o nouă oportunitate de producție avansată pentru transportul feroviar actual. În urma testării cu succes, anul trecut, a acestei tehnologii de pionierat în domeniul bateriilor, Arriva și Angel Trains transformă investiția Hitachi de 17 milioane GBP în cercetare și dezvoltare în primacomandă de trenuri cu baterii care va fi construită în Regatul Unit”, a adăugat Jim Brewin, directorul Hitachi Rail pentru Regatul Unit și Irlanda.
Un pas către o călătorie cu trenul mai ecologică
Se preconizează că introducerea trenurilor hibride cu baterii va reduce emisiile și consumul de combustibil cu aproximativ 30%, sprijinind agenda de decarbonizare a guvernului britanic. Trenurile vor dispune, de asemenea, de facilități îmbunătățite pentru pasageri, inclusiv mai multe spații de depozitare a bagajelor, energie electrică în scaune și un sistem electronic de rezervare.
Arriva a salutat aprobarea de reglementare rapidă din partea Office of Rail and Road (ORR), alături de sprijinul din partea Ministerului Transporturilor și a Network Rail. În prezent, grupul are în curs de examinare alte două cereri de extindere a serviciilor feroviare directe către comunitățile insuficient deservite din Regatul Unit. Dacă sunt aprobate, aceste extinderi ar putea conduce la comenzi suplimentare de trenuri.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com