spot_img
luni, ianuarie 30, 2023
spot_img

Gruia Stoica: Transportul feroviar de marfă a scăzut cu 45%

Omul de afaceri afirmă că în mod corespunzătror și veniturile statului vor fi reduse cu 35-40%. Într-o intervenție avută la ZF Live  –  „Cum se fac transporturile în vreme de criză”, Gruia Stoica a spus că în transporturile feroviare de marfă situația e dramatică. „E destul de dramatică, au scăzut cu 45%, ceea ce înseamnă că veniturile la buget vor fi reduse cu 35-40% ”, a spus el.


Într-o intervenție avută la ZF Live: „Cum se fac transporturile în vreme de criză”, Gruia Stoica a spus că în transporturile feroviare de marfă situația e dramatică. „E destul de dramatică, au scăzut cu 45% ceea ce înseamnăa ca veniturile la buget vor fi reduse cu 35-40% ”, a spus el.

Explicația este că la declanșarea epidemiei au fost făcute stocuri, cel puțin în transportul carburanților. Oricum, acum se transportă foarte mult din stocuri.

Nu s-a transportat cam din nicio categorie și în special în ultima perioadă transporturile pentru constructori, adică ciment, au folosit mărfurile din depozite”, a spus el.

Cât privește relația cu China el spune că GFR lucrează de mult timp pentru aceatsă relație. „De foarte multe vreme lucrăm la Drumul Mătăsii. În februarie am închiriat un vapor ca să ajung cu mărfurile de la Batumi la Constanţa. M-am gândit că e bine să venim cu transport din China, cu Trenul Solidarității. Cu avionul prețul a crescut într-o singură zi de la 6.000 de euro, la 13.000 euro. Am vrut să aducem produsele medicale cât se poate de reprede”, spun el.

Gruia Stoica spune că în relația cu China sunt analizate ca variante două terminale de mărfuri de unde să vină transport containerizat.

El explică avantajele transpotului feroviar. „Până și transporturile aeriene ajung în 5-7 zile, căci lucrează pe diferite huburi, de unde vin și cu camionul. Pe feroviar aducem în 15 zile, în condițiile în care pe mare durează 45 de zile. Este o alternativă foarte bună. Pe durata pandemiei, GFR nu și-a propus să facă profit din transport”, spune el.

Stoica spune că a comandat niște aparate de testare din China iar transportul containerizat al acestora costă 4.0000 de euro în condițiile în care aerian ar presupune cheltuieli de 13.500 de euro.

La capitolul personal Grampet a trimis în concediu de odihnă 300 de angajați, urmând ca alții să intre în șoimaj tehnic, plătit 75% de către stat. Soluția optimă, spune Stoica ar fi fost ca firmele să suporte 20% din salarii astfel încât salariile personalului să nu scadă.

Soluția trenurilor medicale

În intervenția avută Stoica a detaliat și viziunea sa asupra utilizării unei părți a materialului rulant pentru tratarea cazurilor de COVID – 19. „M-am gândit că ar putea fi 80 sau 120 de vagoane cușetă, deci vreo 2.400 de cușete să le facem unități mobile. Spre exmplu, e nevoie la Baia Mare de acestea, le trimitem acolo”. Soluția poate fi aplicată și în orașe cu ajutorul tramvaielor, autobuzelor.

Criza nu se știe cât va dura, „totul depinde de încrederea care o vom avea”, spune el. (D.C.)

Ultimele Articole