vineri, august 30, 2024
spot_img

Gruia Stoica, părăsit de încă unul dintre cei cu care a pornit la drum

Grup Feroviar Român (GFR) pierde încă un specialist dintre cei care, de-a lungul anilor, și-a pus amprenta asupra dezvoltării companiei.

Este vorba de Aurel Leonard – Dan, fost președinte al CA Reva SA Simeria și fost director general al companiei Rolling Stock, înființată de GFR împreună cu CFR Marfă. Demisia lui Aurel Leonard – Dan are loc din cauza disputelor avute cu Gruia Stoica – patronul grupului, pentru care a și ajuns în dizgrațiile acestuia.

De-a lungul timpului, Aurel Leonard – Dan a ocupat funcții de răspundere la mai toate companiile din grup și a răspuns de operațiunile companiei în Ungaria, Grecia sau Serbia.

Plecarea lui este doar ultima dintre un șir mai lung de plecări ale unor apropiați ai lui Gruia Stoica. Un alt director important în firmele lui care l-a părăsit a fost Ion Garoseanu care, după părăsirea grupului în 2010, și-a înființat propria firmă Vest Trans Rail. Ulterior, Garoseanu a vândut-o firmei bulgare Bullmarket Rail cu planuri ambițioase pe piața românească.

Plecarea lui Aurel Leonard – Dan are loc cu doar o zi înainte de pronunțarea Curții de Apel pe dosarul penal al patronului Grampet. În prima instanță (aprilie 2020) acesta a fost condamnat la patru ani închisoare de către Tribunalul Iași, măsură atacată în apel de Gruia Stoica.

În altă ordine de idei, în ultimii ani, Gruia Stoica s-a înconjurat de foști funcționari și manageri aduși din Ministerul Transporturilor, majoritatea apropiați USR.

Recent, Stoica l-a numit director general adjunct al transportatorului feroviar de marfă pe un fost director general al CFR Călători, și anume pe Ovidiu Vizante.

Ajuns numărul 2 în GFR, Vizante a ocupat funcția de director general al CFR Călători în perioada 30 aprilie-30 septembrie 2021. A fost un apropiat al lui Cătălin Drulă, dovadă în acest sens fiind faptul (pentru a da doar un exemplu) că ministrul Transporturilor de la acea vreme a refuzat să dea curs cererii premierului Florin Cîțu, în vara lui 2021, de a-l înlătura din funcție după scandalul trenului cu copii ținut o noapte întreagă în câmp la Fundulea, la doar câțiva kilometri de București.

Află aici salariul consistent primit de Ovidiu Vizante de la grupul lui Gruia Stoica.

Fostul ministru al Transporturilor este din data de 2 februarie 2022 președintele Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților, funcție deloc onorifică, pentru că acolo se fac și se desfac multe reglementări privind transporturile feroviare.

Mai mult, acționarul GFR își aduce în ”ograda” sa oameni care au lucrat în Ministerul Transporturilor și în companiile subordonate acestuia, mai ales de la CFR Marfă, principalul său concurent. Club Feroviar a mai scris despre faptul că GFR i-a angajat pe Casandra Tecșa-Cozma, fostă consilieră a lui Cătălin Drulă și care a lucrat la societatea de insolvență CITR, cea care s-a ocupat inclusiv de intrarea SNTFM CFR Marfă în concordat preventiv, și pe Radu Balcu, și el consilier al fostului ministru USR.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole