După ce a luat de la BCR Leasing peste 800 de vagoane pentru uzul companiei GP Rail Cargo SA, Gruia Stoica refuză să dea instituției financiare banii cuveniți. Tribunalul București a dat dreptate zilele trecute BCR Leasing, obligând GP Rail Cargo la plata a peste 9 milioane de lei, cu titlu de chirii, la care se adaugă sumele echivalente cu chiria unui contract de locațiune semnat acum 12 ani. Ar fi vorba de peste 10 milioane de euro, spun sursele noastre.
Vagoanele ce sunt acum mărul discordiei între GP Rail Cargo și BCR Leasing, dar care îi aduc bani buni, au fost preluate odată cu Servtrans. Gruia Stoica a pus vagoanele la treabă, dar a refuzat să își asume și obligațiile companiei cumpărate față de BCR Leasing. Vagoanele au fost fabricate la Caracal. Procesul a fost intentat la Tribunalul București de către GP Rail Cargo în iunie 2021, însă a fost pierdut. Redăm mai jos cele două părți ale sentinței judecătorești la care GP Rail Cargo are drept de apel.
Solutia pe scurt:
- Respinge cererea de chemare în judecată formulată de reclamanta-pârâtă GP RAIL CARGO S.A., ca neîntemeiată. Admite cererea reconvenţională formulată de către pârâta-reclamantă BCR LEASING IFN S.A. Obligă reclamanta-pârâtă la plata către pârâta-reclamantă a sumei de 9.154.527,13 lei, reprezentând chirie aferentă perioadei 01.02.2021 – 03.08.2021. Obligă reclamanta-pârâtă la plata către pârâta-reclamantă a penalităţilor de întârziere în cuantum de 0,01%/zi întârziere, ce vor fi calculate pentru fiecare dintre debitele facturate cu titlu de chirie, începând cu a opta zi lucrătoare a lunii în care a fost emisă fiecare dintre următoarele facturi: seria BCR S427276 nr. 205896/01.02.2021; seria BCR S427555 nr. 207532/01.03.2021; seria BCR S427914 nr. 209571/01.04.2021; seria BCR S428263 nr. 211563/05.05.2021; seria BCR S428526 nr. 213253/02.06.2021; seria BCR S428787 nr. 215051/01.07.2021; seria BCR S479337 nr. 217216/04.08.2021, până la achitarea debitelor facturate cu titlu de chirie.
- Obligă reclamanta-pârâtă la predarea către pârâta-reclamantă a bunurilor închiriate, ce au făcut obiectul contractului de locaţiune pentru bunuri mobile încheiat între părţi la data de 11.04.2012. Obligă reclamanta-pârâtă la plata către pârâta-reclamantă a sumelor echivalente cu chiria calculată conform contractului de locaţiune pentru bunuri mobile încheiat între părţi la data de 11.04.2012, astfel cum a fost completat şi modificat prin actele adiţionale, datorate pentru fiecare zi de întârziere în returnarea bunurilor, începând cu data de 04.08.2021, până la predarea efectivă a bunurilor, precum şi la plata penalităţilor de întârziere în cuantum de 0,01%/zi întârziere, calculate asupra sumelor arătate, până la achitarea integrală a acestora. Cu drept de apel în termen de 30 de zile de la comunicare. Cererea de apel se va depune la Tribunalul Bucureşti Secţia a VI-a Civilă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 17.07.2024.
Încă o lovitură pentru Grampet
Pe lângă chiria de plată către BCR Leasing, GP Rail Cargo trebuie să returneze și cele 800 de vagoane luate în leasing. Aceasta pare a fi o lovitură serioasă dată grupului pentru că pe piață sunt greu de găsit sute de vagoane în timp scurt pentru derularea contractelor companiei.
Decizia Tribunalului București urmează altor momente dificile pentru Grampet.
Stoica a pierdut anul trecut în Austria dreptul de a opera pe calea ferată pentru datorii de „doar ” 800.000 de euro. „INV cu Grampet Cargo Austria (GCA) a fost anulat la sfârșitul lunii iulie. De asemenea, certificatul de siguranță al GCA nu mai este valabil. Principala sa activitate era transportul de zgură de la Moosbierbaum-Heiligeneich la Mistelbach, iar compania transporta, de asemenea, lemn deteriorat în mod ad-hoc”, informa Schienen Control, autoritatea de reglementare austriacă. INV este contractul, autorizația acordată de austrieci unei companii pentru utilizarea infrastructurii.
Apoi, în România, Gruia Stoica și-a pierdut o bună parte dintre managerii companiilor sale. Stoica l-a pierdut pe Grațian Călin, director Reloc Craiova, precum și un proces pentru cumpărarea Popeci Utilaj Greu. El a mai fost părăsit de Dorin Soare, director inovare (recuperat ulterior ca director general la Reloc Craiova), Alexandru Stanciu, director juridic al grupului, Aurel Leonard-Dan, fost director Rolling Stock, dar și de alți manageri.