spot_img
vineri, ianuarie 28, 2022
spot_img

VIDEO GALERIE FOTO Montare de grinzi la linia de Otopeni, cu Poliția ”în coastă” și spectatori la terasă

O montare de grinzi la linia de Otopeni, conexiunea feroviară Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă, a fost ”asezonată” joi după-amiază cu o sămânță de scandal și cu sosirea unui echipaj de poliție. Instalarea grinzilor s-a făcut însă ca la carte peste curtea Roxanei Mărișoiu, cea care a contestat în Justiție Hotărârea de Guvern prin care s-au stabilit exproprierile, fapt pentru care proiectul va fi ”împins” în 2021.

Adrian Bărbulescu

S-a strâns lume ciopor la montarea celor două grinzi sosite joi după amiază de la Ploiești, cu un transport agabaritic pe DN1.

Montarea de grinzi la linia de Otopeni, urmărită de la terasă

grinzi la linia de OtopeniTerasa amplasată vizavi de curtea Roxanei Mărișoiu a fost folosită nu pentru a viziona vreun meci de fotbal, ci pentru a urmări operațiunea inginerească. Dincolo de lucrătorii de la Arcada Company, neimplicați în ridicarea grinzilor și care beau fiecare câte o cafea, o apă minerală sau un Pepsi, la terasă s-au aciuat și câțiva localnici, cu berile în față.

Locurile, nu foarte multe de altfel, fuseseră ocupate din vreme. La un moment dat, au început să intre, dând cu spatele, camioanele cu grinzi pe drumul care face legătura între DN1 și fosta Haltă Odăile. Primul care a ajuns la locul faptei a și fost luat în primire de muncitori, care au făcut legăturile cu cele două macarale mobile pregătite pentru operațiune.

A sosit Poliția, chemată de proprietara nemulțumită

La un moment dat, când ridicarea primei grinzi se apropia de final, praful de pe drum a fost ridicat de o mașină de Poliție, venită val-vârtej la fața locului, chemată de proprietara nemulțumită. După discuții cu inginerii de pe șantier, care i-au demonstrat că nu se încalcă nicidecum dreptul de proprietate, deoarece viaductul feroviar trece pe deasupra curții, la 7,5 metri, polițistul a plecat așa cum a venit.

Spiritele s-au mai agitat puțin în momentul în care proprietara și (probabil) soțul său i-au luat la rost pe cei care-i fotografiau casa. Cum însă fotografiile erau făcute de pe domeniul public, nu se încălca nicio lege, așa că scandalul s-a stins destul de repede. Suficient însă pentru a face deliciul clienților de la terasă.

A doua grindă a fost ridicată și ea pe piloni

După ce a ”scăpat” de grindă, șoferul orădean al camionului a plecat liniștit, de parcă acum conducea o Dacia Logan. Deh, mare diferență între a conduce doar capul tractor și două module (pe care fuseseră grinzile, la distanță) și ditamai convoiul.

Cel de-al doilea convoi intrase deja pe stradă și i-a luat locul primului. A urmat o operațiune la indigo – și ce-a de-a doua grindă a fost montată la locul ei, în paralel cu prima. Pe sub cele două grinzi a trecut rapid un grup de personal aviatic, cazat la un hotel din apropiere, puțin mirați de ce se întâmplă.

Între timp, chefliii de la terasă s-au săturat de privit – doar mai văzuseră o dată ”filmul”, iar scandalul se încheiase – așa că și-au terminat berile și au plecat la casele lor.

Și în zilele următoare vor fi montate grinzi la linia de Otopeni

Din transportul agabaritic de joi după-amiază au făcut parte nu două, ci patru camioane cu grinzi. Celelalte două au fost garate de cealaltă parte a DN1, iar vineri vor fi montate alte două grinzi, în continuarea celor urcate joi pe piloni.

Transporturile de grinzi vor continua și în zilele următoare, pentru că în noaptea de marți spre miercuri viaductul va supratraversa DN1, iar circulația rutieră va fi oprită.

Justiția ”împinge” proiectul în 2021

Club Feroviar a dezvăluit recent că legătura feroviară cu Aeroportul Otopeni va fi funcțională abia anul viitor, cu toate că pe șantier lucrurile ”se mișcă cu talent”.

La termenul din 22 iunie, Curtea de Apel București a amânat cauza în care mai multe firme și persoane fizice au dat în judecată Guvernul României, Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, cerând anularea Hotărârii de Guvern nr. 558/31.11.2019, prin care s-au stabilit suprafețele ce urmau a fi expropriate pentru construcția conexiunii feroviare.

Că s-a amânat nu ar fi o problemă, numai că următorul termen a fost dat abia pe 19 octombrie, după cum se poate constata pe portalul instanțelor de judecată. Din multitudinea de reclamanți, în proces a mai rămas o singură persoană fizică, Roxana Mărișoiu. Ceilalți nu mai sunt parte în proces – unii au pierdut în instanță, iar cu alții, cum ar fi magnatul Ion Țiriac sau proprietarul hotelului Vienna House, s-au înțeles cei de la CFR SA.

Ultimele Articole