Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a găsit o cale convenabilă de a scăpa de răspunderea destituirii lui Traian Preoteasa, după accidentul de la Galați unde a devenit evident managementul dezastruos al parcului rulant derulat de conducerea companiei. Grindeanu se spală pe mâini ca Pilat din Pont.
Prezent într-o emisiune la Antena 3 el a reluat ideea unei evaluări a managementului companiei, făcut de către noul Consiliu de Administrație în urma unei solicitări a AGA.
Afirmația a mai fost făcută și în conferința de presă din 27 martie despre care Club Feroviar a scris aici.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunţat că a solicitat Adunării Generale a Acţionarilor (AGA) să ceară Consiliului de Administraţie al CFR Călători să facă o evaluarea a managementului companiei, în contextul accidentului feroviar din Galaţi, informează stiripesurse.ro.
El a adăugat că nu poate spune dacă trebuie să plece din funcţie directorul general al CFR Călători Traian Preoteasa, ci Consiliul de Administraţie al companiei trebuie să se pronunţe.
Grindeanu se spală pe mâini ca Pilat din Pont
Grindeanu spune că unica lui atribuție e să se adreseze AGA.
„Atribuţiile unui ministru în ceea ce priveşte o companie care deja a făcut, conform unei borne din PNRR, selecţia Consiliului de Administraţie pe 109. Şi singura atribuţie pe care o are un ministru în acest moment şi am făcut-o şi asta e o informaţie în premieră este să cer Adunării Generale a Acţionarilor, care este dată de Minister, să ceară Consiliului de Administraţie să facă o evaluarea a managementul acestui companii. Şi am făcut acest lucru. Nu pot eu să spun dacă trebuie să plece Preoteasa. Consiliul de Administraţie trebuie să spună. Este 109. Eu am cerut ca AGA să ceară la rândul ei Consiliului de Administraţie să facă o evaluare”, a afirmat Sorin Grindeanu, joi, la Antena 3.
Imposibilitatea demiterii, o intoxicare
Ideea că ministrul Transporturilor nu poate solicita demisia șefului CFR Călători este o inexactitate, ca să nu o numim minciună. În primul rând, dacă dorea, Grindeanu putea solicita o suspendare a lui Traian Preoteasa pe durata anchetei. Apoi, în calitatea sa de reprezentant a acționarului CFR Călători – statul român, Grindeanu are puterea de a dispune AGA – proprietarul companiei și mai departe CA destituirea lui Preoteasa. Apoi – ceea ce este important – CA nu are dreptul și nici capacitatea de a evalua responsabilitatea lui Preoteasa în accidentul de la Galați, această sarcină fiind a AGIFER.
Singura evaluare pe care o poate face CA este cea a performaneței manageriale a lui Traian Preoteasa, însă aceasta nu poate fi făcută la circa o lună de când Preoteasa și-a preluat mandatul. În plus, Preoteasa este încă director general numit interimar și nu numit definitiv cu mandat pe baza OUG 109 și cu un contract de performanță.
Evaluarea lui Preoteasa de către CA pare a fi mai degrabă o chestiune de imagine publică a ministrului, fără nicio legătură cu accidentul de la Galați sau cu cel de la Roșiori.