miercuri, iulie 10, 2024
spot_img

API: 8 lucruri pe care le putea face Grindeanu pe calea ferată Râmnicu Vâlcea-Sibiu

Asociația Pro Infrastructură a publicat o listă cu 8 puncte pe care ar fi trebuit să le bifeze Ministerul Transporturilor, SNTFC CFR Călători și CNCF CFR SA pe calea ferată Râmnicu Vâlcea-Sibiu.

Într-o postare pe Facebook a API se arată ”ce putea face Grindeanu cu trei luni înainte pe CF Sibiu-Vâlcea”.

”Poate nu se vede din elicopter, dar incompetența lui Grindeanu consumă 2-3 ore pe zi din timpul fiecărui navetist care nu mai poate folosi DN7 zilele acestea. Distanța Lotru (Brezoi)-Sibiu, care se parcurgea într-o oră pe rutier, se face în 2 ore și 15 minute pe feroviar, din care 15 minute se așteaptă în stații deoarece mersul nu a putut fi pregătit din timp și trenurile s-au introdus hei-rup peste noapte. Dacă tot a întrebat un ilustru subaltern al lui Grindeanu (directorul general al CNAIR, Cristian Pistol – n.red.) ce se putea face <cu trei luni înainte> de închiderea DN7, venim noi cu niște răspunsuri. Ele pot fi de folos și pe viitor fiindcă asta e doar prima închidere/restricție a DN7 dintr-un șir lung pe următorii 7-10 ani cât se va lucra efectiv la autostradă”, se menționează în postare.

În continuare, sunt enumerate cele 8 puncte:

  1. Cu încrucișări mai bune cu trenurile din sens opus s-ar fi câștigat 15 minute la garniturile Regio.
  2. Puse trenuri Regio-Expres la ora de navetă (de exemplu intrare și ieșire din schimbul 2 la ora 15:00 în Sibiu). În 1995, acceleratele făceau Lotru-Sibiu într-o oră și 20 de minute, comparabil cu transportul rutier de azi!
  3. Reparat calea ferată și eliminat cele 4 zone cu restricții de viteză unde se pierd 15-20 de minute față de 1995 (din BAR: km 332, 363-366, 379-80, 386-87). Intervențiile se puteau face în regie proprie cu bani relativ puțini. Dar ce ministru se gândește să bage bani în feroviar?
  4. Repararea liniilor abătute și a centralizărilor ca să fie posibile încrucișări în mai multe stații.
  5. Analiza traficului cadențat. Se putea ajunge la un tren pe oră pe sens. Lipsește materialul rulant, dar putea fi pregătită din timp o colaborare cu operatorii privați. De exemplu, câteva automotoare au devenit disponibile prin închiderea liniei diesel Cluj-Oradea care acum se modernizează.
  6. Dacă Grindeanu se trezea cu mai mult de trei luni înainte, ca un mare manager ce se pretinde, se putea asigura că nu sunt restricții de tonaj și puteau introduce trenuri ROLA pentru vehiculele rutiere (mai mici, mai mari) pe calea ferată.
  7. Putea de asemenea să deblocheze electrificarea liniilor Râmnicu Vâlcea-Podu Olt (Regionala Craiova) și Podu Olt-Sibiu (Regionala Brașov), ambele licitații de studii de fezabilitate fiind blocate.
  8. Legarea comunei Boița la calea ferată cu un pod pietonal provizoriu și înființarea unui punct de oprire la 300 de metri distanță de localitate.


Bâlbâielile CFR Călători pe calea ferată Râmnicu Vâlcea-Sibiu

Introducerea trenurilor suplimentare pe secția de circulație 201 a fost marcată de o serie de bâlbâieli la nivelul Ministerului Transporturilor și al SNTFC CFR Călători.

Miercurea trecută, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că circulația pe DN7, Valea Oltului, va fi închisă pe perioada de zi între 8 iulie și 9 august, pentru lucrări la Autostrada Sibiu-Pitești, secțiunea 2.

La scurt timp, Asociația Pro Infrastructura a făcut apel la ministru și la Autoritatea pentru Reformă Feroviară, să introducă mai multe trenuri pe Valea Oltului, în perioada când DN 7 va fi închis. Și patronii mai multor firme au făcut scandal, plângându-se că nu vor mai avea cu ce să aducă muncitorii la lucru.

Vineri, operatorul feroviar de stat a dat un comunicat ambiguu, în care anunța că circulația feroviară pe Valea Oltului va fi ”adaptată” în perioada în care pe DN 7 nu se va circula. Apoi, CFR Călători a anunțat sâmbătă după-amiază că începând cu data de 8 iulie 2024 (luni), odată cu închiderea temporară a  circulației rutiere pe Valea Oltului,  vor fi introduse trei trenuri suplimetare. Apoi, luni, operatorul feroviar de stat a mai anunțat un tren suplimentar pe Valea Oltului, așa cum a scris Club Feroviar.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole