spot_img
miercuri, februarie 8, 2023
spot_img

Grindeanu jubilează, constructorii depun contestații una după alta. A patra depusă din patru loturi pe Caransebeș-Timișoara

Compania Arcada a depus a doua sa contestație la licitațiile pentru modernizarea sectorului Caransebeș – Lugoj, proiect în privința căruia ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu scapă nicio ocazie de a se lăuda cu el, trecut la categoria realizări. Practic, s-a ajuns în situația în care este depusă câte o contestație pe fiecare lot.

Contestația privește al doilea lot al secțiunii Caransebeș – Timișoara Est, și anume Lugoj – Timișoara Est, unde în urmă cu zece zile compania CFR SA a desemnat câștigătoare a lucrărilor compania spaniolă FCC Construccion.

Acesta este ultimul lot din cele patru dintre Caransebeș și Arad care nu era contestat. Două contestații au fost depuse de compania Alstom (lider de asociere Alstom – Arcada -Euroconstruct Trading 98), o alta fiind depusă de către compania Arcada (la rândul ei lider de asociere pe două loturi).

În prima, contestația (și singura) asupra căreia s-a pronunțat CNSC, a dat dreptate companiei Alstom și a obligat CFR SA să anuleze rezultatul procedurii și comunicarea.

Cu toate contestațiile depuse și șansele mari de a fi acceptate, ministrul Grindeanu prezintă licitațiile ca mari realizări ale sale.

Românii nu înțeleg măreția

„Eu cred că mulţi nu realizează despre ce este vorba. Sunt aproape două miliarde de euro. Va fi linie dublă şi se va putea merge pe ruta asta cu viteze destul de mari (160 km/oră – n.r.). Vin eu cu proiectul. Este o lucrare care priveşte Timişoara. Voi veni împreună cu proiectanţii, în momentul în care vom semna contractele pe loturile 2 şi 3, să vedeţi ce lucrări vor fi în Timişoara. Pentru că nu este vorba doar de dublarea căii ferate, de modernizare şi de toate lucrurile la care poate ne-am gândit cu toţii, ci sunt şi lucrări care au impact asupra oraşului, cu intersecţii, cu lucruri care vor face traficul mult mai uşor, în zona Baader şi pe toate celelalte intersecţii, iar suma prevăzută pentru această investiţie – presupun că este cea mai mare, alocată, din zonă. Sper ca în două săptămâni să poată fi semnat primul contract”, pretindea zilele trecute ministrul.

Trei loturi câștigate de Astaldi – WeBuild, unul de FCC

Oferta financiară depusă de FCC Construccion SA, în valoare de 1,916 miliarde de lei, fără TVA, a fost desemnată câştigătoare a contractului pentru modernizarea infrastructurii feroviare şi creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pe secţiunea Lugoj – Timişoara Est (lotul 2), informa CFR SA zilele trecute.

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câştigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secţiunea Lugoj – Timişoara Est (lotul 2), aferentă obiectivului de investiţii „Modernizarea liniei CF Caransebeş – Timişoara – Arad”, pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă. Oferta financiară depusă de FCC Construccion SA, în valoare de 1.916.221.849,14 lei, fără TVA, a fost desemnată câştigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii”, se preciza în comunicatul operatorului naţional feroviar.

Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 42 de luni pentru proiectare şi execuţia lucrărilor şi 60 de luni, perioada de garanţie a obiectivului. Sursa de finanţare va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Modernizarea secţiunii de cale ferată Lugoj – Timişoara Est (Lot 2), în lungime de 54,13 km, cuprinde lucrări complexe de infrastructură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, staţii C.F., consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalaţii, energoalimentare, telecomunicaţii etc.) şi de protecţia mediului.

Ultimele Articole