Într-o ieșire nepotrivită care dezvăluie părerea sa proastă despre rolul mass-media în societate, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a acuzat miercuri un ziarist interesat de dosarul lui Simu la DNA și de numirea acestuia la cârma CFR SA că a venit cu întrebări scrise de altcineva și l-a sfătuit pe acesta să se adreseze „Miliției”, procurorilor, DNA, DIICOT, etc.
Ziaristul a fost interesat să afle un răspuns de la ministrul Grindeanu privind modul în care numirea lui Ion Alexandru-Simu, cercetat de DNA, respectă afirmațiile anterioare referitoare la selecția managementului profesionist la companiile de stat.
L-a trimis la „Miliție” să reclame dosarul lui Simu la DNA
În două rânduri Grindeanu vizibil iritat a ținut să numească întrebările adresate pe această temă drept întrebări care i-au fost scrise ziaristului de către altcineva și l-a sfătuit pe acesta să se adreseze „Miliției”, procurorilor, DIICOT, etc. „Vă dau tot concursul” i-a zis Grindeanu la întrebarea cu dosarul lui Simu la DNA. Exponent al unui partid care de-a lungul anilor a avut atitudini cât se poate de critice la adresa primarului Sectorului 1, Clotilde Armand, Grindeanu a considerat că îl salvează pe Ion Alexandru- Simu comparând situația lui cu cea a edilului de sector. Este în aceeași situație cu Clotilde Armand. Începând cu finele lunii august 2023, primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, este urmărită penal de procurorii Parchetului Judecătoriei Sectorului 1, pentru infracțiunea de favorizarea unor persoane, dosarul fiind deschis după ce Agenția Națională de Integritate că s-ar fi folosit de funcție pentru a obține venituri printr-un proiect european vizând măsuri anticorupție și implementat în primărie.
Placa cu Corpul de Control
Aceasta este ultima găselniță a ministrului Transporturilor pentru a ascunde matrapazlâcurile subordonaților săi, nu se știe dacă nu cumva făcute în interesul conducerii ministerului Transporturilor și a partidului din care face parte.
Întrebat de presă despre licitația de modernizare a Gării de Nord Grindeanu a afirmat din nou că va trimite Corpul de Control pentru a verifica situația. Iarăși el a desființat presa acuzând-o că se ocupă de chestii care dau bine și că vrea să facă știri. „Fiți sigur că voi face public raportul”, a zis ministrul care la începutul acestui an a mai promis odată fără a se ține de cuvânt că va publica de data aceea un raport privind activitatea lui Traian Preoteasa la CFR Călători. Desigur că raportul promis atunci nu a fost făcut public (dacă a existat) și desigur că Grindeanu și românii s-au făcut că au uitat.
Restructurări la CFR
Întrebat de aplicarea Statutului Feroviarului Grindeanu a reamintit că a trimis de trei ori bugetele CFR SA și CFR Călători la Ministerul de Finanțe fără succes. „Am trimis de trei ori la Ministerul de Finanțe, suntem obligați sa aplicăm Statului feroviarului, fapt care are impact la CFR Călători și la CFR SA ceea ce duce la cheltuieli în plus. „Statutul feroviarului a fost votat în 2019 și tot a fost prorogat. La Guvern a fost și ministrul Finanțelor și am discutat nu doar despre salarii ci și despre ce înseamnă calea ferată și acest transport. De 25 de ani nu s-a cumpărat nicio garnitură de tren nou, niciuna”. „Ce înseamnă calea ferată” a fost o modalitate discretă de exprimare a ministrului Grindeanu detaliată de premierul Marcel Ciolacu. „Mărirea de salarii trebuie să vină și cu reforme și cu restructurări (adică concedieri – n.red.), a zis premierul. „Vreau să avem și măriri și reorganizare și servicii mai bune pentru români”, a zis Ciolacul.
Reamintim că recent însă șeful CFR SA Ion Alexandru Simu a respins posibilitatea concedierilor la companie afirmând că acestea ar pune in pericol siguranța sistemului feroviar.
Grindeanu a mai promis pentru viitor sume mai mari destinate căii ferate decât cele pentru sectorul rutier. „Știți foarte bine sumele dintre feroviar și rutier sunt cam egale și vor mai mari în CFR decât pe rutier fiind considerat transport verde”, a zis el.