duminică, decembrie 1, 2024
spot_img

Grindeanu cere SUA să se implice financiar pentru Rail2Sea – contrapondere la Rusia și China

Portul Constanța a devenit cel mai important port la Marea Neagră. Fluxul de mărfuri transportate a crescut constant de la declanșarea conflictului din Ucraina, iar România are șansă de a valorifica inclusiv potențialul feroviar al portului.
Opiniile aparțin ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, și au fost exprimate luni după o întâlnire avută de acesta cu o delegație americană, condusă de liderul minorității republicane din Camera Reprezentanților.


„Am abordat această oportunitate în discuțiile dintre delegația română condusă de Președintele Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu și delegația americană condusă de Kevin McCarthy, liderul minorității Republicane din Camera Reprezentanților.
În circumstanțele actuale, consolidarea conectivității dintre nordul și sudul Flancului Estic al NATO reprezintă un element critic în fortificarea poziției aliate de apărare.
Ne dorim să cooperăm strâns pentru a avansa implementarea proiectelor prioritare de infrastructură, de interes comun și de importanță strategică, în special Rail2Sea (calea ferată între Portul Constanța și portul polonez Gdansk) și Via Carpathia.
Foarte important pentru România este să avanseze implementarea Rail2Sea și Via Carpathia, cu implicarea financiară a SUA, inclusiv ca și contrapondere la încercările Rusiei și Chinei de a-și spori influența politică și economică prin investiții în infrastructura critică”, susține ministrul român.

IN THE SPOTLIGHT

ANALIZĂ Ce au promis PSD, PNL și USR pentru calea ferată în 2020 și ce s-a făcut

Programul de guvernare PSD, aidoma celor ale PNL și USR, promiteau înaintea alegerilor generale din 2020 lapte și miere pentru transportul feroviar. Între timp,...

Ultimele Articole