marți, noiembrie 5, 2024
spot_img

VIDEO Grindeanu se-ncurcă în kilometri și în procente pe calea ferată Lugoj-Timișoara Est

Prezent după foarte mult timp pe un șantier de cale ferară, după ce în ultima perioadă a ”punctat” electoral doar pe autostrăzi, ministrul Sorin Grindeanu s-a încurcat sâmbătă în kilometri și în procente.

El s-a dus la gara din Lugoj, însoțit de directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Ion Simu-Alexandru.

”Lucrările pe tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara Est au depășit stadiul fizic de 12%! Se lucrează pe toți cei 52 de km la terasamente și structurile podurilor de pe traseu. În gara Lugoj, care este inclusă în contract, constructorul spaniol a executat deja lucrări la infrastructura liniilor și peroanelor. Contractul (finanțat prin PNRR) are o valoare de 1,92 miliarde de lei (fără TVA) și este parte a investițiilor pentru modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad”, a scris ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.

Tronsonul respectiv are o lungime de 54,13 km, nu de 52 km, cum a scris ministrul. Mai mult, în postare demnitarul spune că stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 12%, dar reprezentantul constructorului i-a spus că a ajuns la un stadiu fizic de 16%, așa cum se poate vedea și în filmarea alăturată.

Calea ferată Lugoj-Timișoara Est, modernizată de FCC Construccion

Constructorul care lucrează pe acest lot, unde la finalul șantierului lungimea va crește de la 54,13 km linie CF simplă la 108 km linie CF simplă desfășurată (modernizare și dublare), este FCC Construccion S.A. (Spania). Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat la data de 28 decembrie 2022.

Termenul de execuție este de șase luni proiectare plus 36 de luni execuție, iar cel de finalizare – 28 iunie 2026. Valoarea contractului (fără TVA) este de 1.916.221.849,14 lei, echivalentul a 385 de milioane de euro.

Potrivit ultimei monitorizări realizate de CNCF CFR SA, la nivelul lunii august, stadiul fizic al lucrărilor era de 9,50%, cu un avans de 2,55 puncte procentuale față de luna anterioară, după cum a scris recent Club Feroviar. Evident, de atunci, procentul s-a mărit, însă nu se știe cu cât: 12% sau 16%? Tindem să-i dăm dreptate constructorului.

IN THE SPOTLIGHT

Tehnologie și inovație – Soluții eficiente de întreținere a flotei pentru operatorii de material rulant

Industria feroviară evoluează constant, iar întreținerea și curățarea flotelor devin esențiale pentru menținerea performanțelor operaționale. Flotele moderne de material rulant care transportă zilnic milioane...

Ultimele Articole