duminică, iulie 14, 2024
spot_img

Grindeanu a primit aviz favorabil din partea comisiilor parlamentare pentru a fi din nou ministru

Ministrul nominalizat pentru a conduce Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în Cabinetul condus de Marcel Ciolacu, Sorin Grindeanu, a primit aviz favorabil de la membrii comisiilor de specialitate ale Senatului şi Camerei Deputaţilor, reuniţi miercuri în şedinţă comună.

În favoarea numirii în funcţie a lui Grindeanu au votat 24 de parlamentari, împotrivă au fost şase, iar unul s-a abţinut, relatează Agerpres.

”Până la sfârşitul anului 2024 trebuie să dăm în circulaţie cel puţin 200 de kilometri de drum expres sau de autostradă. De asemenea, pe zona feroviară, avem doar pe acele Quick-Wins-uri, care sunt o formă de întreţinere mai avansată, de înlocuire, 420 de km prinşi. Eu cred şi sunt convins că până la sfârşitul lui 2024 cel puţin jumătate din aceşti kilometri pot fi daţi în circulaţie, având în vedere că toate cele 126 de loturi au contract, au fost semnate contractele, deci intră în faza de execuţie”, a declarat Sorin Grindeanu la audieri.

Grindeanu a primit aviz favorabil. Vrea buget mai mare

El a adăugat că se va bate ca bugetul ministerului să crească de la an la an, subliniind că este necesar să se menţină ridicat ritmul de atragere a fondurilor europene. ”Mi-aş dori ca viitorul Cabinet să menţină ritmul ridicat de atragere a fondurilor europene, pentru că este o cheie importantă şi o componentă importantă, şi îmi doresc – şi mă voi bate pentru acest lucru – ca bugetul Ministerului Transporturilor să crească de la an la an în ritmul în care a crescut cel puţin din 2021 până în 2023, pentru că pentru a implementa toate acele proiecte este nevoie de finanţare, iar transporturile trebuie să rămână prioritate pentru orice guvern pe care-l va avea România în anii viitori”, a susţinut Grindeanu.

În acest context, Grindeanu a amintit că, la finalul anului 2021, bugetul MTI era în jur de 14 miliarde de lei, iar propunerea pentru 2023, aprobată ulterior în Parlament, a fost de 23 – 24 miliarde de lei, urmând ca la rectificările ce vor veni pe parcursul acestui an ”să ne ducem la 27 – 28 de miliarde, ceea ce înseamnă o dublare a acestor fonduri”.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole