Doi lideri sindicali de la calea ferată, Grigore Mare și Rodrigo Maxim, au fost primiți luni la Palatul Cotroceni, alături de alți sindicaliști, de către președintele Nicușor Dan.
Preşedintele Nicuşor Dan a transmis luni, după întâlnirea cu reprezentanţii sindicatelor, că România se află într-un moment de cotitură, iar deciziile pe care le vor lua acum vor trasa direcţia ţării noastre pentru următorii ani. Şeful statului mai spune că doar prin dialog social, un pilon esenţial al unei societăţi echilibrate.
”I-am invitat astăzi, la Palatul Cotroceni, pe reprezentanţii sindicatelor pentru a avea un schimb deschis de idei despre soluţiile care să genereze un echilibru fiscal”, a transmis preşedintele pe Facebook. Potrivit lui Nicuşor Dan, ”România se află într-un moment de cotitură, iar deciziile pe care le vom lua acum vor trasa direcţia ţării noastre pentru următorii ani”.
”De aceea, este esenţial pentru mine, ca Preşedinte, să ascult opiniile şi propunerile tuturor părţilor implicate. Doar prin dialog social, un pilon esenţial al unei societăţi echilibrate, putem găsi variante adecvate care să răspundă în mod real nevoilor oamenilor. Voi susţine mereu acest tip de comunicare – sinceră, directă şi orientată spre rezultate”, subliniază Nicuşor Dan.
Grigore Mare și Rodrigo Maxim la Cotroceni. Ce s-a discutat
La întâlnire, printre alții, au fost și președinții Federației Naționale Sindicale Mișcare Comercial Vagoane, Grigore Mare, și respectiv federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, Rodrigo Maxim.
După întâlnire, Rodrigo Maxim a declarat că a supus atenției președintelui probleme legate de mobilitatea poporului român cu transportul feroviar de călători și la eficientizarea căii ferate române prin investiții în infrastructura feroviară și în material rulant nou prin atragerea de fonduri europene. El a subliniat faptul că în ultimii 35 de ani Guvernele României au abandonat Calea Ferată Română și au pierdut fondurile europene destinate trenurilor noi.
El a criticat decizia din 2017 de înființare a Autorității pentru Reformă Feroviară, arătând că până atunci tot ce face acum ARF făcea Direcția de Transport Feroviar din cadrul Ministerului Transporturilor. ”Mai mult, după apariția ARF, în opt ani avem un singur tren nou în România și favorizarea operatorilor de transport feroviar privați de călători în dauna celui de stat”, a mai spus liderul sindical. El s-a plâns de faptul că CFR Călători nu are încheiat un Act Adițional pe 2025 la Contractul de Servicii Publice și că negocierea Contractului Colectiv de Muncă a început cu întârziere.
”Aș vrea ca dumneavoastră, ca Președinte al României, să analizați cele prezentate”, a spus Rodrigo Maxim la Cotroceni. El a mai atras atenția asupra necesității ca Nicușor Dan să nominalizeze cât mai repede un prim-ministru.