spot_img
miercuri, mai 18, 2022
spot_img

EXCLUSIV Greva STB a sporit semnificativ gradul de ocupare la trenurile de Aeroport

Greva STB, care s-a încheiat în această dimineață, a avut și părțile ei bune. Dacă bucureștenii din cartierele neacoperite de rețeaua de transport subteran a Metrorex au înjurat copios, locuitorii din nordul județului Ilfov au descoperit un mod de transport mult mai rapid spre Capitală, și anume trenul.

Locuitorii din Mogoșoaia și Otopeni au la dispoziție mai multe autobuze care fac legătura cu Capitala. Din Otopeni, circulă spre București, printre altele, liniile 441, 442, 443, 448, cărora li se adaugă linia ”expres” 783. Am folosit ghilimelele pentru că de ani buni nu mai este vorba de o linie expres de Aeroport, din moment ce doar în orașul Otopeni are nu mai puțin de cinci stații. În afara orelor de vârf, călătoria de la Aeroport până la Piața Victoriei durează aproximativ 45 de minute.

Spre Parcul Mogoșoaia circulă linia de autobuze 436, care are capătul de linie la Buftea, pornind de la stația de metrou Străulești de pe Magistrala 4. Și aici durata călătoriei este una destul de mare, având în vedere că autobuzele circulă pe DN1A, care mai mereu este aglomerat.

Locuitorii din Otopeni și Mogoșoia nu au mai avut autobuze la dispoziție

Greva STB
În Mogoșoaia, autobuzele sunt blocate în traficul infernal

Una peste alta, toate aceste variante rutiere de transport nu au fost accesibile timp de cinci zile, cât a durat protestul sindicaliștilor de la STB. În Otopeni au mai circulat autobuzele Societății de Transport Voluntari, nu însă și în Mogoșoaia sau Buftea. În afară de autoturismele personale, locuitorii au fost nevoiți să găsească mijloace alternative.

Iar cel mai îndemână a fost trenul. În Otopeni, trenurile de Aeroport fac două opriri: una la Patinoar PO (cunoscut și ca ”gara lui Ion Țiriac”) și la Terminalul Sosiri al aerogării. Primul punct de oprire se află foarte aproape de DN1, fiind accesibil și locuitorilor orașului, nu doar celor care au treabă la Aeroport.

La Mogoșoaia, Primăria a construit anul trecut Punctul de Oprire Parc Mogoșoaia, la care opresc toate trenurile de Aeroport, cu excepția celor de noapte. O altă variantă de a ajunge rapid la Gara de Nord din București. Trebuie menționat faptul că o călătorie Aeroport Henri Coandă-Gara de Nord durează doar 25 de minute, iar de la Parc Mogoșoaia la București ajungi în 11 minute.



Cu 30% mai mulți călători la trenurile de Aeroport

licitația pentru osii la automotoarele DesiroIar cetățenii din Otopeni și Mogoșoaia chiar au luat trenul în număr mult mai mare ca de obicei. „În perioada în care s-a desfășurat greva STB, numărul călătorilor la trenurile spre și dinspre Aeroportul Henri Coandă a fost cu 30% mai mare decât atunci când nu era grevă. Sperăm ca mulți dintre cei care au folosit trenul în această perioadă o vor face și în continuare, având în vedere confortul sporit și durata mai scurtă a călătoriei spre București”, au declarat pentru Club Feroviar oficiali ai Societății Naționale de Transport feroviar de Călători CFR Călători. Aceeași situație s-a înregistrat și la Transferoviar Călători, operator care și el pune în circulație trenuri pe această rută.

La majorarea numărului de călători au contribuit și cei care au decolat sau aterizat de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni, având în vedere că pe durata grevei de la STB tarifele la transportul alternativ (Uber și Bolt) au explodat. La fel și sumele cerute de taximetriști, așa că mulți pasageri ai curselor aviatice au ales transportul feroviar.

Greva STB a paralizat Capitala timp de cinci zile

Greva declanșată joi dimineață de conducerea Sindicatului Transportatorilor București, în frunte cu liderul sindical Vasile Petrariu, consilier general din partea PSD și un apropiat al fostului primar general Gabriela Firea, s-a încheiat abia marți dimineață, după cinci zile.

Protestul a afectat mobilitatea în Capitală, însă situația nu a fost chiar extrem de gravă, pentru că el s-a suprapus în bună parte cu minivacanța de Mica Unire (Unirea Principatelor Române). Totuși, faptul că mijloacele de transport nu au circulat a produs STB pierderi de aproape un milion de euro pe zi.

„Vom face un audit extern pentru a identifica toate pierderile pe toată perioada grevei și vom lua măsurile pentru recuperarea daunelor de la cei care au declanșat această grevă ilegală”, a declarat directorul general al STB, Adrian Criț, așa cum a relatat Club Feroviar.

Ultimele Articole