luni, martie 4, 2024
spot_img

Grevă feroviară în Spania. Peste 1.500 de trenuri au fost anulate de Renfe

Sunt peste 1.500 de trenuri anulate de Renfe în zilele de 24 și 30 noiembrie și 1, 4 și 5 decembrie, când are loc o grevă feroviară în Spania.

Mai exact, Renfe a anulat 1.548 de trenuri de mediu și lung parcurs, precum și de mare viteză AVE, cărora li se adaugă alte 990 de trenuri de marfă.

Feroviarii spanioli au declanșat această acțiune grevistă în semn de protest față de intenția Guvernului de la Madrid de a transfera către Catalunya trenurile periurbane Rodales, ca urmare a pactului semnat de Partidul Socialist al lui Pedro Sánchez, aflat la putere, cu separatiștii catalani.

Potrivit deciziei asupra serviciilor minimale adopate de Ministerul Transporturilor, 75% din serviciul normal va fi garantat pentru trenurile periurbane (de navetiști) la orele de vârf, în restul intervalului scăzând la 50%. În ceea ce privește trenurile de mediu parcurs, procentul este de 65% pentru trenurile de mare viteză și de lung parcurs – 72%, iar pentru marfare – 25%.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Grevă feroviară în Spania. Sindicaliștii, nemulțumiți de acordul cu separatiștii catalani

Sindicaliștii reclamă o lipsă a informațiilor detaliate din cadrul pactului cu separatiștii catalani, care nu precizează cum înțelegerea va afecta angajații Renfe și Adif. Acordul semnat de PSOE cu Republicanii catalini de la ERC prevede transferul căii de rulare, al trenurilor, al stațiilor feroviare și al operațiunilor către Rodales. Angajații știu doar că va fi creată o nouă companie de stat pentru gestionarea operațiunilor feroviare din Catalunya, pe care statul spaniol și autoritatea regională Generalitat o vor controla, iar aceasta din urmă va deține majoritatea acțiunilor.

În schimbul susținerii realegerii lui Pedro Sánchez în fruntea Guvernului spaniol, deputații separatiști au obținut preluarea gestionării trenurilor periurbane, în condițiile în care Rodalies de Catalunya erau operate de Renfe în privința materialului rulant și de Adif în ceea ce privește infrastructura. Într-o primă fază, regiunea va prelua întreținerea și operarea liniilor R1, R2 și R3. Apoi, există posibilitatea de a fi trasferate și alte linii.

Ultimele Articole