Grand Central de la Arriva, o companie britanică de exploatare a trenurilor cu acces liber, și-a anunțat intenția de a achiziționa trenuri bimodale de ultimă generație care să înlocuiască unitățile existente din clasa 180, vechi de 24 de ani. Achiziția va începe după ce societatea de exploatare a trenurilor cu acces liber va obține prelungirea drepturilor sale existente de acces la calea ferată până în 2038, asigurându-și astfel serviciile pentru următorii 15 ani.
Cererea de prelungire a accesului la calea ferată reprezintă un angajament semnificativ față de serviciile pe termen lung și sprijină planurile sale de extindere a serviciilor prin îmbunătățirea conectivității și creșterea frecvenței, astfel cum s-a subliniat într-o cerere anterioară, depusă la Office of Rail and Road în luna mai a acestui an.
Astăzi încep consultările cu părțile interesate, iar Grand Central își va prezenta intențiile de a investi prin achiziționarea de trenuri bimodale, capabile să circule atât pe liniile electrificate, cât și pe cele neelectrificate, oferind o mai mare flexibilitate și eficiență, asigurându-și în același timp operațiunile pentru viitor.
Extinderea drepturilor de acces la calea ferată este supusă aprobării de către autoritatea de reglementare Office of Rail and Road (ORR), în urma consultării industriei și a părților interesate.
Sub rezerva aprobării prin procesul de achiziție, noile trenuri vor aduce beneficii semnificative pasagerilor și comunităților. Noile trenuri vor avea cu aproximativ 20% mai multe locuri decât unitățile actuale de clasă 180, aducând noi caracteristici orientate către client și o experiență mai confortabilă pentru pasageri. Trenurile bimodale vor contribui, de asemenea, la atingerea obiectivelor climatice, reducând emisiile de carbon, deoarece pot funcționa pe șine electrice și neelectrice fără a afecta mediul.
„Grand Central joacă un rol important în cadrul portofoliului feroviar al grupului Arriva, iar asigurarea accesului pe termen lung ne va permite să investim și să ne dezvoltăm, sprijinind ambițiile guvernului pentru ca căile ferate britanice să prospere”, a declarat David Brown, director general al Arriva UK Trains.
Grand Central operează servicii pe linia principală East Coast din 2007 ca operator cu acces liber, ceea ce înseamnă că nu primește nicio finanțare sau subvenție guvernamentală. Acesta leagă direct 15 destinații, inclusiv orașe din Yorkshire și nord-est, cu Kings Cross din Londra.
Divizia UK Trains a Arriva include Grand Central, Chiltern Railways, CrossCountry și Arriva Rail London. Este singurul grup proprietar care are experiență cu toate tipurile de contracte utilizate în prezent pe căile ferate din Marea Britanie, inclusiv contracte feroviare naționale, un contract de concesiune și compania cu acces liber sub marca Grand Central.