GFR formează șefi manevră pe fondul scepticismului față de condițiile de muncă oferite de companie

GFR formează șefi manevră. GFR a început luna aceasta interviurile pentru selectarea candidaților în vederea înscrierilor la Școala GFR pentru cursurile de Șef de manevră. Reacțiile potențialilor candidați sunt mai degrabă negative.

Potrivit unei postări pe FB ale lui Radu Balcu, business improvement și new business manager, compania va desfășura în perioada 14 februarie – 6 martie procedură de selecție în 11 muncipii. Personalul pregătit urmează să coordoneze, conducă şi execute toate operaţiile legate de executarea manevrei vehiculelor feroviare (mişcarea pe aceeaşi linie de cale ferată sau de pe o linie pe alta, compunere-descompunere trenuri, încărcare–descărcare vagoane etc.)

GFR formează șefi manevră

Agenda interviurilor pentru selectarea candidaților:

  • 14 februarie, ora 13.00 – Simeria;
  • 14 februarie, ora 13.00 – Adjud;
  • 15 februarie, ora 13.00 – Timisoara si Arad;
  • 16 februarie, ora 13.00 – Galati;
  • 19 februarie, ora 13.00 – Pitesti;
  • 20 februarie, ora 14.00 – Craiova;
  • 23 februarie, ora 14.00 – Medgidia;
  • 26 februarie, ora 13.00 – Suceava;
  • 27 februarie, ora 12.00 – Iasi;
  • 06 martie, ora 13.00 – Cluj.

Cursurile pentru poziția de șef de manevră din cadrul Școlii GFR vor începe în luna aprilie 2024. Toate cheltuielile de școlarizare sunt acoperite de Grup Feroviar Român, companie din cadrul Grampet Group. În plus, cursanților li se oferă un contract de muncă din momentul în care sunt acceptați în program, spune Radu Balcu.

Pentru mai multe detalii, ne puteți contacta la numărul de telefon 0742.255.455 sau la adresa de email: recrutare@gfr.ro.

 

Scepticism din partea feroviarilor

Anunțul GFR a fost primit cu scepticism, unii utilizatori FB făcând referire la condiții de muncă nepotrivite oferite de companie. „Vor deveni sclavi pe 5 ani, pe salarii mizerabile” afirmă un utilizator Facebook cu referire la faptul că odată absolvite cursurile cursanții au obligația să rămână angajați ai GFR aproximativ cinci ani.

„Anul trecut ne-au luat sporurile pe care le aveam, gen vechime în muncă, spor muncă grea rafinărie și le-au introdus în salariu… cică ne-au crescut salariul… dar de fapt ne-au luat banii noștri din buzunarul stâng și i-au pus în buzunarul drept, dar tot buzunarele noastre erau… și se laudă că ne-au mărit salariile. Niște Mincinoși care practică sclavie modernă” spune M.B.

„Funcție de șef de manevră sună bine, dar pe teren este altceva. Eu așa ceva lucrez, tu comanzi, tu execuți muncă de manevrant din grupa întâi de muncă siguranța circulației, avem grupa a treia de muncă ca paznici, dar aceia sunt domni, nu leagă și nu dezleagă vagoanele și locomotivele prin ploaie. La funcția asta vorbești singur cu pietrele și traversele din terasamentul căii ferate prin ploaie și frig, noaptea este o „plăcere”, spune și A.T.

Stoica: 1.200 cursanți în ultimii șapte ani

Gruia Stoica rămâne fără rolling stock sa

Potrivit unei postări a Grampet Group pe pagina jurnaldesustenabilitate.ro, din 2017, peste 1.200 de cursanți au urmat școala GFR, care oferă cursuri de calificare profesională pentru o carieră în domeniul feroviar. Toate cheltuielile de școlarizare (suma medie/cursant 15.000 EUR) sunt acoperite de Grup Feroviar Român (GFR), companie din cadrul Grampet Group, iar în ultimii 6 ani, investițiile GFR în acest proiect au fost de 18 milioane de euro. În plus, cursanților li se oferă un contract de muncă din momentul în care sunt acceptați în program, rata de retenție fiind de 70%.

„Înțelegem importanța formării profesionale în transportul feroviar  și de aceea ne-am concentrat eforturile pentru a dezvolta o forță de muncă bine pregătită și sigură. Considerăm că investind în formarea angajaților noștri și promovând excelența în industria feroviară suntem pe calea corectă, de a îmbunătăți calitatea și siguranța serviciilor de transport”, a declarat Gruia Stoica, președinte fondator Grampet.

IN THE SPOTLIGHT

ISAF București preia linia de producție de relee CF de la Electromagnetica și își extinde astfel producția de echipamente pentru siguranța feroviară

ISAF București își consolidează poziția pe piața soluțiilor destinate infrastructurii feroviare, prin preluarea liniei de producție de relee CF de la Electromagnetica. Începând cu...

Ultimele Articole

Secret Link