vineri, august 30, 2024
spot_img

EXCLUSIV. Odiseea marfarului GFR care a blocat M100: EA defectă și rupere de tren

În noaptea de vineri spre sâmbătă, sute de călători din trenuri care se îndreptau spre București și, mai departe, către stațiunile de pe litoral au stat în câmp ore întregi din cauza unui marfar al Grup Feroviar Român (GFR) care s-a defectat în linie curentă pe Magistrala 100. Club Feroviar vă prezintă filmul evenimentelor, care poate fi rezumat astfel: locomotivă defectă la Radomirești și rupere de tren la Fărcașele.

Club Feroviar a prezentat sâmbătă dimineață situația neplăcută (pentru a folosi un eufemism) de pe Magistrala 100, când circulația feroviară a fost oprită pe Magistrala 100 mai mult de patru ore, fapt ce a cauzat întârzieri mari ale trenurilor, chiar și de peste șase ore.

Inițial vestea a fost dată de SNTFC CFR Călători, care a dat publicității un comunicat prin care susținea că este vina CNCF CFR SA (așa cum ne-a obișnuit operatorul feroviar de stat în ultima perioadă). Concret, cei de la CFR Călători spuneau că problema a apărut din cauza ”închiderii accidentale de către CNCF CFR SA în data de 17.08.2024, între orele 2:00 și 6:30, a liniei curente Drăgănești Olt-Fărcașele”. Club Feroviar a cerut lămuriri de la CNCF CFR SA și compania de infrastructură a precizat că, de fapt, a fost o defectare în linie curentă a unui tren de marfă operat de GFR.

”Traficul feroviar a fost închis temporar, în intervalul orar 2:20 – 6:30, între stațiile Drăgănești Olt-Fărcașele, pe firul II (firul I fiind închis pentru lucrări de tip Quick Wins) din cauza defecțiunii înregistrate la un tren privat de marfă, care aparține GFR. Menționez faptul că pentru remedierea defecțiunii la unul dintre vagoanele trenului de marfă și retragerea întregii garnituri din linie curentă, cele nouă trenuri de călători, care erau programate să tranziteze zona respectivă, au staționat până la finalizarea intervențiilor, în gările adiacente. La ora 6:30 a fost eliberată linia și s-a reluat traficul pe firul II, între Drăgănești Olt și Fărcașele”, a declarat Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR SA.

Apoi am mai ”săpat” și noi după informații și am aflat că a fost vorba de trenul 66228014, care circula în relația Ploiești Est-Utvinișu Nou. Garnitura era formată din 36 de vagoane încărcate cu combustibil.



Întârziere de 16 ore din cauza defectării locomotivei

Acum suntem în măsură să vă prezentăm informații verificate și avizate, suplimentar față de ce am scris în cursul dimineții.

Trenul de marfă 66228014, al GFR, trebuia să plece la data de 14 august din stația Ploiești Est, de la rafinărie. El a plecat însă pe 15 august, cu o întârziere de 1030 de minute (17 ore) față de program, tractat de locomotiva EA1014, cu care a circulat până la stația Radomirești de pe Magistrala 100. Acolo, locomotiva aflată la tracțiunea trenului s-a defectat, iar înlocuirea ei s-a făcut abia după alte 16 ore (961 de minute), când a fost adusă EA 578. Între timp, întârzierea trenului crescuse considerabil (așa cum se întâmplă, din păcate, pe rețeaua feroviară din România, mai ales în ceea ce privește garniturile de marfă), din cauza unor restricții de viteză de pe traseu și a așteptării la încrucișările cu trenuri de călători sau alte marfare, de exemplu 39 de minute la Rădoiești pentru cruce cu 9304 sau 121 de minute la Roșiori Nord pentru a trece trenul 66232.

Rupere de tren între Drăgănești Olt și Fărcașele

Numai că problemele marfarului nu s-au oprit aici. Între stațiile Drăgănești Olt și Fărcașele apare mențiunea ”rupt în linie curentă” referitor la trenul operat de GFR.

Până la remedierea problemei și scoaterea garniturii din linie curentă au mai trecut 273 de minute, adică mai mult de patru ore și jumătate. În tot acest timp, trenurile de călători au așteptat reluarea circulației.

Defectarea va fi analizată de GFR, nu de AGIFER

Club Feroviar l-a contactat și pe directorul general al Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER), pentru a afla dacă instituția pe care o conduce va deschide o investigație referitoare la ceea ce s-a întâmplat la Fărcașele (rupere de tren).

”Conform HG 117/2010, ruperea de tren nu este un incident feroviar, ci o defectare tehnică, nefiind impusă deschiderea unei acțiuni de investigare de către administratorul de infrastructură și/sau operatorul feroviar. Operatorul feroviar va face însă o analiză a modului în care s-a acționat, pentru a vedea dacă au existat probleme ce au condus la mărirea nejustificată a staționării”, ne-a răspuns șeful AGIFER.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole